  • 211. Data: 2013-03-02 23:00:11
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 22:31, R2r pisze:
    > Że co? :-)

    "że resor przedni od Fiata 125 wyglądał identycznie jak resor od
    Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć"

  • 212. Data: 2013-03-02 23:06:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-02 22:29, v...@i...pl pisze:
    > W dniu 2013-03-02 21:58, Artur Maśląg pisze:
    (...)

    > Widzę pokładasz wielką wiarę w naszych ustawodawców. Szkoda że dużą
    > część z nich stanowią ludzie ledwo odróżniający but lewy od prawego...

    A gdzie widzisz jakąkolwiek wiarę (poza Twoją i Arbitra)?
    Ja pisałem o fizjologii i wynikających z tego konsekwencjach
    w postaci norm/przepisów, a nie o wierze...

  • 213. Data: 2013-03-02 23:06:49
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Zgadza się - nie wiesz. ;-)
    > Zastawa to konstrukcja oparta na Fiacie ale 128. Różnice w stosunku do
    > F125 były naprawdę duże.

    > Bez urazy, ale co Ty wiesz o tamtych czasach? :-)

    To, ze Fiat 125 nie mial resorow z przodu. Ale Ty pamietasz, jak je
    wymieniali...

    --
    venioo

  • 214. Data: 2013-03-02 23:08:06
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 23:00, Artur Maśląg pisze:

    > "że resor przedni od Fiata 125 wyglądał identycznie jak resor od
    > Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć"

    No ale dał (dały) się założyć. A dla mnie wtedy (to był koniec lat
    70-tych więc miałem wtedy tak ok. 10 lat i bacznie przyglądałem się
    całej pracy) wyglądał tak samo. :-)
    Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
    halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 215. Data: 2013-03-02 23:09:01
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 22:46, v...@i...pl pisze:

    > Nie sprowadzaj sprawy do poziomu absurdu. Dobrze wiesz o co chodzi
    > przedpiscy.

    Ale to on (i Ty chyba też) nie zrozumiał o co mi chodziło.
    Powtórzę: powyżej linii odcięcia reflektory też emitują światło. Gdyby
    tak nie było nie byłoby ich widać w ciemności.

    > Bo kto inny robi biznes sprzedajac to samo 10x drozej i pilnuje swojego
    > garnuszka?

    Kolejny piewca teorii spiskowych...

    > Okej, wykladasz kase na produkcje i badania homologacyjne i zaczynamy
    > krecic biznes. Ja chce tylko 10% zysku. Wchodzisz?
    Nie wyłożę ani grosza, bo to moim zdaniem nie ma prawa działać
    prawidłowo. :-)
    Co więcej - Ty i inni zwolennicy "tanich ksenonów" też nie włożycie bo
    też wiecie, że to nie ma prawa działać prawidłowo. :-)

    > Akurat wygląd w przypadku optyki ma znaczenie, w mechanice juz nie
    > bardzo - co widac na zalaczonym przez ciebie przykladzie.

    Ale wymiary fizyczne i to z naprawdę wysoką precyzją (nie na zasadzie
    nie widzę różnicy) mają znaczenie.

    > Tu nie o gust chodzi, tylko o poprawny ksztalt,
    Guzik prawda. Nie tylko.

    > na komputerze da sie
    > zmierzyc z jakims przyblizeniem stosunek jasnosci obszarow ciemnych do
    > jasnych. Porownamy. Boisz sie?

    Nie boję się. Tym bardziej, że znowu bzdurę napisałeś. :-) Chodzi nie o
    stosunek jasności ale o wartości tej jasności. W szczególności własnie w
    obszarze ciemnym nad linią odcięcia. Tak więc wydumana przez Ciebie
    metoda niczego nie dowiedzie.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 216. Data: 2013-03-02 23:14:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Saturday, March 2, 2013, 11:08:06 PM, you wrote:

    > No ale dał (dały) się założyć. A dla mnie wtedy (to był koniec lat
    > 70-tych więc miałem wtedy tak ok. 10 lat i bacznie przyglądałem się
    > całej pracy) wyglądał tak samo. :-)

    O jakim resorze we Fiacie 125 Ty piszesz?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 217. Data: 2013-03-02 23:23:16
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-03-02 23:06, Artur Maśląg pisze:
    > (...)

    > A gdzie widzisz jakąkolwiek wiarę (poza Twoją i Arbitra)?
    > Ja pisałem o fizjologii i wynikających z tego konsekwencjach
    > w postaci norm/przepisów, a nie o wierze...

    Moze zacytuje:
    "Ja pisałem o fizjologii i wynikających z tego konsekwencjach
    w postaci norm/przepisów".

    Przepisy uchwalane sa przez ludzi rzadko majacych wyzsze wyksztalcenie,
    a czasami nawet bez sredniego.
    Wiec nie wmowisz mi, ze maja oni zawsze pojecie o tym, co uchwalaja i ze
    przepisy wynikaja z fizjologii.
    To cos jak "predkosc zabija": 50 jest dobrze, a 51 juz powoduje mase
    trupow...
    Niestety prawda jest taka, ze ustawodawcy nie majac bladego pojecia o
    dziedzinie, nad ktora musza debatowac, "klepna" to, co im "eksperci"
    podsuwaja. I tak sie jakos dziwnie sklada, ze po odejsciu z rzadu
    dostaja ciepla posadke w duzych firmach z branzy, w ktorej sie kiedys
    obracali, ramie w ramie z doradcami i "ekspertami". JAKI ZBIEG
    OKOLICZNOSCI! Tak jak pewnien wybitny nauczyciel, ktory zostal
    dyrektorem w duzym europejskim banku, lub jeden ś.p. rolnik, który
    dobrnął do wicemarszałka sejmu, lub elektryk będący prezydentem.
    Ot - uroki demokracji. Ale nie wmówisz mi, że prawo uchwalają eksperci...

    --
    venioo

  • 218. Data: 2013-03-02 23:25:44
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > O jakim resorze we Fiacie 125 Ty piszesz?
    >
    > [...]
    Przednie sprężyny. Mówisz (mówicie, bo Artur tez ma zastrzeżenia), że to
    nie od 125 były? Kurde, dawno to było to może i coś pokręciłem...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 219. Data: 2013-03-03 01:39:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 22:21:41 +0100, R2r napisał(a):
    > Nie widzisz czy reflektor świeci, czy nie?

    Aaa, o to chodzi, myslalem ze piszesz iz jest mnostwo pojazdow
    oslepiajacych z powodu piracko wstawionych ksenonow.

    > Jakaś. Poszukaj odpowiednich dokumentów to się dowiesz jaka. I jak to
    > się ma do różnic, o których mówimy.

    Hm, zagladam do H1, dlugosc 5.0+/-0.5mm.
    Czy taka istotna ta dokladnosc ... wersja 24V ma 5.5+/-1.0, wiec
    moze nie :-)
    Srednica ... glupia sprawa - nie widze. Uzywana jako odnosnik do innych
    tolerancji, ale nie podana.

    H4 - podobnie.

    H7 ... dlugosc 4.1.. Bez tolerancji to zaden wymog. Dalej jakby 4.1-4.6
    Srednica ... No actual diameter restrictions apply but the objective for
    future developments is to have d max. = 1.3 mm for 12 V and d max. = 1.7
    for 24V filament lamps

    > LOL. Jeszcze przed chwilą twierdziłeś, że geometria niemal identyczna a
    > tu nagle powierzchnia różni się o 150%?

    nie o 150, ale o 50% tylko. A tu jak widac nawet normy na to nie ma.

    > Jaja sobie robisz. Reflektor od H7 do niego źródło H7-ksenon i do
    > badania bo to przecież spełnia wymagania. Żadnego dodatkowego kosztu...

    Cokol inny. Trzeba jakis adapter, a to kosztuje.
    Przy odpowiednio duzej partii oplaca sie zrobic od razu odblysnik wlasciwa
    dziura.

    Zreszta ten odblysnik chyba czesto ma metalowa obsade. Czy do ksenonow jest
    inny odblysnik, czy tylko ta obsada ?

    > Eee, no przecież mówię, że wyglądały tak samo. Teraz sugerujesz, że
    > skoro inaczej działały to musiały być inne tylko ktoś nie zauważył? A
    > reflektory to są takie same, choć inaczej działają? No super... :-/

    Wymiary te same ? Ilosc blach ta sama ?
    Grubosc suwmiarka mierzona ta sama ?
    To i parametry mialy te same.

    Zreszta jak pisze - spodziewam sie ze parametry sa zblizone. A one nie sa
    krytyczne.
    I obstawiam ze ktos cos sp* przy montazu.
    Na czym polegalo to zle prowadzenie ?

    > Już powiedziałem - fotki i ich wygląd to rzecz gustu. Mnie tam się nie
    > podobają. :-)

    Zrob sam i zobaczymy :-)

    j.

  • 220. Data: 2013-03-03 10:02:27
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-03 01:39, J.F. pisze:

    > nie o 150, ale o 50% tylko.
    No dobra, żeby było mniej to policzymy względem tej większej. Tylko...
    znajdź profesjonalny przyrząd pomiarowy (suwmiarkę, miarkę, linijkę),
    który ma tolerancję 50%. Ja nie kojarzę więc to chyba stanowczo za dużo,
    zeby można było powiedzieć, że nie ma różnicy.

    > Cokol inny. Trzeba jakis adapter, a to kosztuje.
    Zaraz, jak inny? Chcesz powiedzieć że w samoróbkach do H4 czy H7
    wkładają D2S?
    A jak to robi ktoś w garażu to nie kosztuje?

    > Wymiary te same ? Ilosc blach ta sama ?
    > Grubosc suwmiarka mierzona ta sama ?
    No, właśnie idziesz w dobrą stronę. To pokaż mi teraz pomiary tych -
    rzekomo takich samych - odbłyśników. Bo na razie to tylko Adasie Słodowe
    mówią o tym, że są takie same i, ze oni nie widzą różnicy.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __