  • Data: 2019-09-23 19:08:30
    Temat: Re: WiFi calling
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23.09.2019 17:31, Trybun wrote:
    > Co do Apple, ciekawe jak oni to robią że stary telefon daje radę
    > obsłużyć nowszy o trzy generacje system?
    Na pewno łatwiej jest, gdy jedna firma i tworzy system, i sprzęt. Może
    łatwiej "myśleć do przodu" - do pewnego stopnia wie, co ma się pojawić w
    systemie, jakich zmian to będzie wymagać, o czym pamiętać dobierając
    podzespoły, itp. jeszcze na etapie projektowania urządzenia. Czasem się
    zastanawiam, czy takie podejście nie jest lepsze dla "zwykłego
    użytkownika". Na krótszą metę chyba tak. Jednak, patrząc na to z nieco
    innej perspektywy strony cała "władza" nad urządzeniem pozostaje w
    rękach jednej firmy i gdy ona powie nie, nie wypuścimy aktualizacji, to
    nic klient z tym nie zrobi, choćby umiał programować (bo iOS nie jest
    otwartoźródłowy).

    Za to w przypadku Androida mamy plan B - custom ROM-y. Android ma
    otwarty kod źródłowy, co pozwala programistom dostosować go do swoich
    potrzeb. Stąd "wysyp" custom ROM-ów na stronach pokroju XDA. I, o ile
    producent pozwoli odblokować bootloader (albo ktoś znajdzie sposób jak
    to obejść, jak w Motoroli Droid 4) oraz wypuści kod źródłowy jądra ktoś
    inny może w oparciu o to dostosować nową wersję systemu Android tak, aby
    zadziałał na rzekomo za starym, za słabym, za ... urządzeniu.

    Sam korzystam z custom ROM-ów na co dzień od kilku lat i właśnie
    niezależni deweloperzy pokazują, że wystarczy chcieć (u umieć programować).
    Producenci mają łatwiej, bo mają dostęp do kodu źródłowego sterowników
    sprzętu w przeciwieństwie do twórców z XDA, który bazują na tym, co
    pozostawił (porzucił?) producent.

    > Weźmy taki mój tablet, co z tego jakby Huawei uderzył się w pierś i udostępnił
    najnowszego Andka dla niego skoro on ma tylko jednordzeniowy procesor 1GHz i 1024MB
    RAMu..
    Nie ma problemu z 3 wersjami naprzód, to kwestia dobrej woli producenta.
    A nawet z sześcioma - licząc od ostatniej oficjalnej aktualizacji (4.1)
    mojej Motoroli Droid 4 z 2012 roku wypuszczonej "fabrycznie" jeszcze z
    Androidem 2.3, a aktualnie działającej na wersji 7.1 (LineageOS 14.1).
    System działa stabilnie, choć czuć jego większy "ciężar".