  • 41. Data: 2019-09-23 17:31:41
    Temat: Re: WiFi calling
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 22.09.2019 o 21:38, Marcin pisze:
    > Witam

    > Nie program do WiFi Calling dla Play bo chyba nic takiego nie
    > istnieje. Byl tam opisany sposob instalacji ROMu brandowanego dla
    > Playa dla telefonu 1 simowego na telefonie niebrandowanym dual sim.

    Z linkiem do tego ROMu? Masz może jakieś bliższe namiary na tą konkretną
    dyskusję? Za cholerę nie mogę znaleźć.

> [...]
    > brak aktualizacji. Wiec porownujac aktualizacje iPhonea z Androidem
    > jest przepasc.

    > Apple zarabia nie tylko na sprzedazy sprzetu ale takze na wielu
    > uslugach: muzyka, aplikacje, Apple Pay itd. W swiecie Androida
    > sytuacja jest inna. Producent sprzedaje sprzet i dla niego to koniec
    > interesu. Producent nie zarobi dopoki klient nie kupi nastepnego
    > sprzetu. Dlatego nie ma sie co dziwic, ze producent nie jest
    > zainteresowany aktualizacjami. Z kolei Google zarabia na uslugach wiec
    > chce przekonc ludzi zeby korzytali np. z Google Pay obiecujac im m.in.

    Samsung to nie wiem, bo w tym wypadku wszystko zależy od humoru
    producenta, natomiast Nokia powinna mieć, producent wyraźnie i bez
    żadnych wątpliwości to gwarantuje. Pewnie zrobi to później.

    Co do Apple, ciekawe jak oni to robią że stary telefon daje radę
    obsłużyć nowszy o trzy generacje system?   Weźmy taki mój tablet, co z
    tego jakby Huawei uderzył się w pierś i udostępnił najnowszego Andka dla
    niego skoro on ma tylko jednordzeniowy procesor 1GHz i 1024MB RAMu..

  • 42. Data: 2019-09-23 19:08:30
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 23.09.2019 17:31, Trybun wrote:
    > Co do Apple, ciekawe jak oni to robią że stary telefon daje radę
    > obsłużyć nowszy o trzy generacje system?
    Na pewno łatwiej jest, gdy jedna firma i tworzy system, i sprzęt. Może
    łatwiej "myśleć do przodu" - do pewnego stopnia wie, co ma się pojawić w
    systemie, jakich zmian to będzie wymagać, o czym pamiętać dobierając
    podzespoły, itp. jeszcze na etapie projektowania urządzenia. Czasem się
    zastanawiam, czy takie podejście nie jest lepsze dla "zwykłego
    użytkownika". Na krótszą metę chyba tak. Jednak, patrząc na to z nieco
    innej perspektywy strony cała "władza" nad urządzeniem pozostaje w
    rękach jednej firmy i gdy ona powie nie, nie wypuścimy aktualizacji, to
    nic klient z tym nie zrobi, choćby umiał programować (bo iOS nie jest
    otwartoźródłowy).

    Za to w przypadku Androida mamy plan B - custom ROM-y. Android ma
    otwarty kod źródłowy, co pozwala programistom dostosować go do swoich
    potrzeb. Stąd "wysyp" custom ROM-ów na stronach pokroju XDA. I, o ile
    producent pozwoli odblokować bootloader (albo ktoś znajdzie sposób jak
    to obejść, jak w Motoroli Droid 4) oraz wypuści kod źródłowy jądra ktoś
    inny może w oparciu o to dostosować nową wersję systemu Android tak, aby
    zadziałał na rzekomo za starym, za słabym, za ... urządzeniu.

    Sam korzystam z custom ROM-ów na co dzień od kilku lat i właśnie
    niezależni deweloperzy pokazują, że wystarczy chcieć (u umieć programować).
    Producenci mają łatwiej, bo mają dostęp do kodu źródłowego sterowników
    sprzętu w przeciwieństwie do twórców z XDA, który bazują na tym, co
    pozostawił (porzucił?) producent.

    > Weźmy taki mój tablet, co z tego jakby Huawei uderzył się w pierś i udostępnił
    najnowszego Andka dla niego skoro on ma tylko jednordzeniowy procesor 1GHz i 1024MB
    RAMu..
    Nie ma problemu z 3 wersjami naprzód, to kwestia dobrej woli producenta.
    A nawet z sześcioma - licząc od ostatniej oficjalnej aktualizacji (4.1)
    mojej Motoroli Droid 4 z 2012 roku wypuszczonej "fabrycznie" jeszcze z
    Androidem 2.3, a aktualnie działającej na wersji 7.1 (LineageOS 14.1).
    System działa stabilnie, choć czuć jego większy "ciężar".

  • 43. Data: 2019-09-25 12:50:18
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 23.09.2019 o 19:08, mrvtktjv pisze:
> [...]
    > Producenci mają łatwiej, bo mają dostęp do kodu źródłowego sterowników
    > sprzętu w przeciwieństwie do twórców z XDA, który bazują na tym, co

    Pewnie że łatwiej, ale czy się sprawdza, czy taka aktualizacja kilka
    generacji do przodu nie powoduje nawet u Iphone~`a żadnych komplikacji?

    Co do Andka i tej partyzantki z alternatywnym oprogramowanie, sam
    jeszcze z tego nigdy nie korzystałem. Natomiast wczoraj kumpel pochwalił
    się wgraniem czegoś tam, najnowszego, do swojego Samsunga. Zapytałem co
    przez to uzyskał,  - "poza zmienionym wyglądem to że przedni aparat foto
    przestał działać".. W moim wypadku nie ma że czegoś się tam boję - po
    prostu dla posiadanego przeze mnie sprzętu po prostu nie ma zamienników
    systemu jak do np. Samsungów.

> [...]
    > "fabrycznie" jeszcze z Androidem 2.3, a aktualnie działającej na
    > wersji 7.1 (LineageOS 14.1). System działa stabilnie, choć czuć jego

    Mój tablet od biedy dałby radę uciągnąć wersję 4.1. Fabrycznie ma 2.2. I
    jak widzę współczesne produkty Huawei są znacznie bardziej zauważane
    przez programistycznych partyzantów niż  były przed 10laty..

  • 44. Data: 2019-09-26 22:32:38
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-09-23 o 17:31, Trybun pisze:

    > Z linkiem do tego ROMu? Masz może jakieś bliższe namiary na tą konkretną
    > dyskusję? Za cholerę nie mogę znaleźć.

    Teraz nie, widzialem ponad rok temu, gdy kupilem obecny telefon.

    > Samsung to nie wiem, bo w tym wypadku wszystko zależy od humoru
    > producenta, natomiast Nokia powinna mieć, producent wyraźnie i bez
    > żadnych wątpliwości to gwarantuje. Pewnie zrobi to później.

    Nic nie gwarantuje, tylko obiecuje, ze uaktualni.

> [...]
    > tego jakby Huawei uderzył się w pierś i udostępnił najnowszego Andka dla
    > niego skoro on ma tylko jednordzeniowy procesor 1GHz i 1024MB RAMu..

    W przypadku Applea to chyba 5. Mysle, ze po prostu to bardziej chec
    producenta sprzetu niz problem mozliwosci starszego sprzetu. Najlepszy
    dowod to rozne systemy otwarte oparte na Androidzie ktore dzialaja w
    najnowszych wersjach na "wiekowych" urzadzeniach o ktorych producent
    zapomnial lata temu. A ze producentom telefonow androidowych nie oplaca
    sie wydawac nowego softu to tego nie robia.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 45. Data: 2019-09-26 22:38:15
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-09-23 o 09:58, p...@g...com pisze:
> [...]
    > wstecz czyli S8 - brak aktualizacji.
    >
    > to pewne ? jeśli s8 dostanie kopa a taki ogórek jak mi a2 lite przejdzie to samsung
    nieźle wydyma klientów :-)

    Wiadomo, ze nic pewnie nie jest w 100%. Ale tak podaja rozne serwisy, np:
    https://www.telepolis.pl/wiadomosci/sprzet/te-smartf
    ony-samsunga-dostana-aktualizacje-do-androida-10

    Wlasnie m.in. przez taka polityke aktualizacji, wsparcie technologi jak
    VoLTE/VoWIFI itp. zastanawiam sie czy moim nastepnym telefonem jednak
    nie bedzie jablko...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 46. Data: 2019-09-26 23:12:41
    Temat: Re: Wireless Ethernet Compatibility Alliance calling
    Od: FCK EUdSSR - FCK banana union <a...@i...invalid>

    Marcin wrote:
    > W przypadku ZGNILEGO OGRYZKA to chyba 5. Mysle, ze po prostu to bardziej chec
    To GOWNO od zarania dziejow produkuje TO SAMO GOWNO,
    a roznice polegaja na ZNIKOMYCH "ulepszeniach"......

    ZGNILY OGRYZKEK jest gownianym obiektem dla SNOBOW,
    poza tym trzeba byc GLUPCEM aby potrafic obslugiwac
    TO GOWNO!

    Trzeba byc samewmu *GOWNEM* aby wspierac finansowo
    NAJPARSZYWSZYCH *MORDERCOW* (po hITLEROWCACH)!

    --

    http://bit.ly/2luAXtO http://bit.ly/2XH0SMR

    http://bit.ly/2mXBFjI http://bit.ly/2mXBFjI

    !------------------------------------------!

  • 47. Data: 2019-09-27 11:04:15
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 26.09.2019 o 22:32, Marcin pisze:
    > Witam

    > Teraz nie, widzialem ponad rok temu, gdy kupilem obecny telefon.

    No, szkoda,.

    > Nic nie gwarantuje, tylko obiecuje, ze uaktualni.

    Gwarancji na piśmie nie daje, ale sama deklaracja też do czegoś
    zobowiązuje. Jest to coś znacznie więcej niż jej brak. Zwłaszcza że
    deklaracja dotyczy modeli z systemem predysponowanym do aktualizacji.

> [...]
    > zapomnial lata temu. A ze producentom telefonow androidowych nie
    > oplaca sie wydawac nowego softu to tego nie robia.

    No nie wiem. W ostatnim czasie zaznajomiłem się trochę z używanymi
    telefonami Apple`a. W  takich modelach jak "6" "6s" czy "SE" z nowszymi
    wersjami systemu baterie padają w wręcz zastraszającym tempie, ze
    względu na tą przypadłość nawet nie wyobrażam sobie użytkowania tych
    telefonów.

  • 48. Data: 2019-09-29 22:06:47
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-09-27 o 11:04, Trybun pisze:

    > Gwarancji na piśmie nie daje, ale sama deklaracja też do czegoś
    > zobowiązuje. Jest to coś znacznie więcej niż jej brak. Zwłaszcza że
    > deklaracja dotyczy modeli z systemem predysponowanym do aktualizacji.

    A co z Nokia 8? W necie mozna wyczytac narzekania uzytkownikow, ze nie
    dostana aktualizacji chociaz hardware spelnia wymagania.

> [...]
    > wersjami systemu baterie padają w wręcz zastraszającym tempie, ze
    > względu na tą przypadłość nawet nie wyobrażam sobie użytkowania tych

    Tylko iPhone 6 mial premiere w 2014 roku. I jeszcze przed paroma dniami
    dostal aktualizacje, co prawda nie do nowej wersji iOS ale poprzednia
    wersja z aktualizacja bezpieczenstwa. Z drugiej strony w tym tygodniu
    czytalem informacje, ze Samsung postanowil jednak wydac poprawki
    bezpieczenstwa dla S7 - telefon z 2016 roku.
    Zwykle kupuje telefon rok po premierze, i staram sie uzywac przez ok. 3
    lata, czyli na koniec mam telefon 4 lata po premierze.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 49. Data: 2019-09-30 07:21:54
    Od: p...@g...com

    Poprawki bezpieczeństwa to jest mus i Samsung nie może olewać 3 letniego flagowca
    więc łaski nie robi. Upgrade Androida to inna bajka choć też muszą uważać żeby nie
    zirytować klientów jeśli np Xiaomi wypuści Queen cake dla swoich ogórków kupionych za
    ułamek ceny Samsunga.

  • 50. Data: 2019-09-30 17:13:59
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 29.09.2019 o 22:06, Marcin pisze:
    > Witam

    > A co z Nokia 8? W necie mozna wyczytac narzekania uzytkownikow, ze nie
    > dostana aktualizacji chociaz hardware spelnia wymagania.

    Nie wiem. Swoje zdanie opieram na doświadczeniach znajomego, który
    przechwala mi się jak często ma aktualizowanego Andka na swoim sprzęcie.
    Jest to "Nokia" z tej nowej chińskiej generacji, chyba 6tka.

    A swoja drogą to te aktualizacje jakoś dziwnie idą. W swoim ostatnim
    telefonie (TP-Link) miałem kilka aktualizacji, Jednak każda z nich
    dotarła do mojego telefonu na kilka miesięcy po oficjalnym wydaniu tych
    poprawek.

> [...]
    > Zwykle kupuje telefon rok po premierze, i staram sie uzywac przez ok.
    > 3 lata, czyli na koniec mam telefon 4 lata po premierze.

    Co do aktualizacji to chyba sprawa jest jasna - Apple aktualizuje swój
    sprzęt. Pytanie czy te aktualizacje to tylko korzyści. Ba jak już
    pisałem - wydajność baterii w tych zaktualizowanych telefonach to jakiś
    kabaret.

    Moje zapotrzebowania na telefony wyglądają trochę inaczej, gdyby sprzęt
    spełniał oczekiwane warunki to mogę go używać i do końca świata, tak że
    gdyby nie te wyjątkowo słabe baterie w Iphone`ach to poważnie
    zastanowiłbym się nad kupnem  używki tego producenta.