    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Date: Fri, 29 Aug 2014 17:44:47 -0500
    <1...@4...com> <ltfhjp$i35$1@dont-email.me>
    <3...@4...com> <ltfrj8$3mf$1@dont-email.me>
    <e...@4...com>
    <Pine.WNT.4.64.1408261106010.1536@quad> <ltj3f5$rhd$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <u...@4...com>
    <a...@g...com>
    <ltmqf1$jsi$1@node2.news.atman.pl> <ltoja1$hsj$1@dont-email.me>
    <5400c3df$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>

    news:5400c3df$0$2360$65785112@news.neostrada.pl...

    > No ale A.L. w USA bywaly, to chyba wie co pisze :-)

    Nie sądzę... Raczej powtarza mity i legendy z koła gospodyń wiejskich.

    > No ... jestes pewien ze jak do 10 tys litrow wlejesz wiadro wody,
    > to sie to wiadro w calosci z powrotem na dole uzbiera ?

    Jestem pewny że wlanie wiadra wody do 10 tysięcy litrów
    nie wzbogaci stacyjnika w żaden sposób aby był sens to robić...

    A co do mieszania się z benzyną ołowiową - woda nie miesza się.
    Mało tego, sondy w zbiornikach mają pływak na dole wykrywający
    wodę w zbiorniku alarmujący obsługę stacji że jest wyciek (wciek?)
    wody deszczowej do zbiornika z paliwem - to jest bardzo duży problem.

    > Poza tym nie wiem jak w USA, ale na polskich drogach to sie miesza :-)
    > Na parkingu sie rozwarstwi, ale po chwili znow wymiesza :-)

    Nic podobnego. Tak jak oliwa z wodą się nie miesza tak i ołowiowa.
    Co innego nowa bezołowiowa z 10% alkoholu...

    > ale 1% od cysterny to jest 500zl u nas, a w USA kilkadziesiat $ :-)

    Jasne. Jak ktoś lubi ryzykować czyszczenie zbiornika
    po przesadzeniu z wodą to proszę bardzo...

    > Jestes pewien ? Jakby sie emulsja zrobila, i pare drobnych kropelek wody
    > wpadlo do cylindra ... chyba bys nie zauwazyl.

    Parę drobnych kropelek nie... ale...

    Emulsja z czego? W momencie gdy na stacji w zbiorniku
    podziemnym paliwo się rozwarstwi na alkohol i benzynę
    to zależy gdzie jest tam ssak do pompy albo będzie brał
    "czystą" benzynę, bez utleniacza, albo sam alkohol z wodą.
    Jak sobie zatankujesz takiego syfu to nie ma mowy o
    drobnych kropelkach - nie wiem ile Ty tankujesz, ale ja pełny bak.

    > Z weglowodorami jest roznie, przez dekady alkoholu nie dodawali.

    Bo dodawali utleniacze na bazie związków z ołowiem właśnie...
    Teraz te związki zastępuje alkohol i zmienia nieco wpływ wody na paliwo.

    > A zielony kierowca moze miec problem z rozpoznaniem "stukow", szczegolnie
    > ze malutkich.

    Trzeba by zrobić eksperyment i sprawdzić jak stuka :-)