  • 1. Data: 2013-03-07 20:47:30
    Temat: Wiedza tajemna Lakierników poszukiwana
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Witam

    Mam stary, pochodzący z DDR pistolet do malowania, i kompresor z makro.
    Wpadłem kiedyś do sklepiku po lakier, dostałem 2 puszeczki, zmieszałem,
    pomalowałem, ładnie wyszło. Drugim razem wpadam i mówię lakier proszę, a
    pani mnie pyta jaki. Czemu za pierwszym razem nie pytała? Z wikipedii o
    lakierach można się wiele dowiedzieć, ale nie jaki będzie najlepszy do
    polakierowania płotu, bramy roweru albo samochodu. W sklepiku są
    dostępne akryle po 70zł i baza za 130. Drogo czy nie? Na allegro od
    50zł! W sklepiku są rękawice nitrylowe za 1zł, na allegro po 20 groszy.
    tylko że za 1zł wytrzymały 4 malowania, te za 20 groszy 10 sekund
    kontaktu z nitro. jak je rozróżnić przed zakupem? Czy z lakierem do
    samochodu z allegro za 50zł też tak będzie?
    Skeirujcie proszę na jakąś stronę poświęconą lakierowaniu, z
    przykładami, poradami, ciekawostkami, ale od strony praktyczniej.
    Doktoratu robił nie będę, za późno na penetracje tematu, chcę wybrać
    jeden zwarty tor działania tak aby osiągnąć sukces.

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-03-07 21:13:06
    Temat: Re: Wiedza tajemna Lakierników poszukiwana
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:

    > Skeirujcie proszę na jakąś stronę poświęconą lakierowaniu, z
    > przykładami, poradami, ciekawostkami, ale od strony praktyczniej.

    na forach czytaj pomiędzy wierszami. Czasami któryś się rozpisze i
    zdradzi parę patentów.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2013-03-07 21:23:57
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5138eed2$0$1225

    > Mam stary, pochodzący z DDR pistolet do malowania, i kompresor z makro.
    > Wpadłem kiedyś do sklepiku po lakier, dostałem 2 puszeczki, zmieszałem,
    > pomalowałem, ładnie wyszło. Drugim razem wpadam i mówię lakier proszę, a

    lakierowanko.info

    Masz do wyboru ogólnie
    - lakier akrylowy czyli np czerwony, biały - lakierujesz i jest to
    jednocześnie kolor i lakier w jednym
    - lakier z bazę i klarem - osobno kladziesz kolor (zwykle metallic) a osobno
    bezbarwny

    Pośród tych lakierów z baz i klarem masz do wyboru ogólnie tzw "konwencję" i
    lakiery wodne. Konwencjonalny jest zakazany przez EU i formalnie nie mozesz
    go uzywac do lakierowania samochodu. Kupujac musisz podpisac oswiadczenie że
    nie wykorzystasz go do malowania samochodu ale np do drzwi w stodole - wtedy
    ok.
    Obowiązują lakiery wodne - wodorozcieńczalne (tak naprawde specjalną wodą
    również kupowaną w mieszalni)

    Komwencja jest ok. Możesz brać te z allegro. Akryl to tak jak kiedyś Polonez
    był malowany

    Oczywiście wszystkie lakiery są z utwardzaczem - inaczej nie ma sensu.

  • 4. Data: 2013-03-07 22:09:25
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > lakiery wodne. Konwencjonalny jest zakazany przez EU i formalnie nie mozesz
    Proszę o informacje co można a co nie, tak w skrócie. Rower można?

> [...]
    > ok.
    > Obowiązują lakiery wodne - wodorozcieńczalne (tak naprawde specjalną wodą
    a jakby taki wodny a na to bezbarwny? czy bezbarwny też jest zakazany..

    > Komwencja jest ok. Możesz brać te z allegro. Akryl to tak jak kiedyś Polonez
    > był malowany
    >
    > Oczywiście wszystkie lakiery są z utwardzaczem - inaczej nie ma sensu.

    Dzięki. Coś o rękawiczkach wiesz może?

  • 5. Data: 2013-03-07 22:30:59
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:51390208$0$26687

    > Proszę o informacje co można a co nie, tak w skrócie. Rower można?

    tak jak pisalem nie mozna do samochodu. Czyli do reszty można. ZTCP nie
    mozna samochodu osobowego, traktor mozesz malować. Durny przepis a duza
    czesc warsztatów cały czas wykorzystuje "konwencję"

    > a jakby taki wodny a na to bezbarwny? czy bezbarwny też jest zakazany..

    bezberwny też jest wodny. Po prostu zamiast rozcieńczalnikow takich
    smierdzacych rozcieńczane są wodą, ale maja normalny utwardzacz i powstaje
    twarda powłoka

    > Dzięki. Coś o rękawiczkach wiesz może?

    mialem jakies zwykle rękawiczki z castoramy czy cos i nie roztapiało ich. Na
    tym moja wiedza się kończy.

    haha przypomniales mi czasy jak wlasnie probowalem lakierowac
    http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/17064.Malowanie.pis
    toletem.howto.dyi
    http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/17067.Rozrabianie.p
    odkladu.w.kubku.lakierniczym
    http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/17038.Pistolet.do.l
    akierowania

    Ogolnie ciekawe wyzwanie, śmiało mozesz isę podjąć. Ja ostatecznie zderzak
    oddalem do lakierni, zrobilem tylko podkład. Ale potem lakierowałem cały
    skuter i wyszło mi nawet spoko. Troche zacieków było, ale wynik ostateczny
    był bardzo dobry. Lakierowałem bazą i klarem lakierem standox

  • 6. Data: 2013-03-07 22:49:26
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

    W dniu 2013-03-07 20:47, ToMasz pisze:
    >W sklepiku
    > są rękawice nitrylowe za 1zł, na allegro po 20 groszy. tylko że za 1zł
    > wytrzymały 4 malowania, te za 20 groszy 10 sekund kontaktu z nitro. jak je
    > rozróżnić przed zakupem?

    Te tańsze to pewnie były zwykłe lateksowe sprzedający często nie wiedzą co
    sprzedają. Nitrylowe są najczęściej w innych kolorach (niebieskie) niż
    lateksowe (białe, cieliste).

  • 7. Data: 2013-03-07 23:06:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.03.2013 22:49, Kamikazee pisze:

    > Te tańsze to pewnie były zwykłe lateksowe sprzedający często nie wiedzą
    > co sprzedają. Nitrylowe są najczęściej w innych kolorach (niebieskie)
    > niż lateksowe (białe, cieliste).

    na pudełku jest napisane nitrylowe, są niebieskie, ale przy nie
    delikatnym zakładaniu pękają. te droższe były zakładane i zdejmowane z
    10 razy. na pierwszy rzut oka - tani i drogie nie do odróżnienia.
    ToMasz

  • 8. Data: 2013-03-07 23:09:38
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    >
    > bezberwny też jest wodny. Po prostu zamiast rozcieńczalnikow takich
    > smierdzacych rozcieńczane są wodą, ale maja normalny utwardzacz i powstaje
    Dobra, dzięki. Mimo wszystko zaintrygowałeś mnie tymi lakierami wodnymi.
    Tzn mam nadzieje że to nie jest farba do sufitu, z dodatkiem pigmentu :)
    Patrze na allegro. niema, albo nie umiem znaleźć aukcji w której byłby
    chociaż jeden lakier samochodowy typu wodorozcieńczalnego. Mimo durnych
    przepisów są tak mało popularne? Czy są dużo droższe?

    Pzodrawiam
    ToMasz

  • 9. Data: 2013-03-07 23:19:28
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:51391022$0$1230

    > Dobra, dzięki. Mimo wszystko zaintrygowałeś mnie tymi lakierami wodnymi.
    > Tzn mam nadzieje że to nie jest farba do sufitu, z dodatkiem pigmentu :)

    poczytaj na lakierowanko. być moze przekreciłem coś z klarem wodnym. W
    kazdym razie bazy są wodne. a konwencja jest zakazana

  • 10. Data: 2013-03-08 00:42:13
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    jak juz poczytales te pierdoly o lakierach wodnych, to super. a teraz po
    prostu zapomnij o tym i kupuj sobie w mieszalni normalne lakiery
    rozpuszczalnikowe. zapewne sprzedawca sam ci zaproponuje.

    przeczytalem twoj post i w zasadzie nie bardzo wiem o co ty pytasz (w
    kwestii lakierow)

    rekawiczki to tak jak ktos napisal, te co sie rozpuscily to byly zwykle
    lateksowe. nitrylowych nitro nie rusza i sa duzo grubsze i wytrzymalsze.