  • Data: 2018-02-04 11:39:19
    Temat: Re: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Tomotron <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Posiadam stojak MB140 i wiertareczkę proxxona.
    Osobiście rzadko używam ponieważ jest sztywna :)

    Robię płytki w których w padach są oczywiście otwory 0,6-0,7mm w celu
    łatwiejszego, precyzyjnego trafienia w środek pada.

    Przy pomocy stojaka proxxona nie ma szans na równą "linie" otworów np.
    dip14. Wiertło trafia na krawędź otworu i pięknie wierci.
    Wytrawienie dziur w padach w celu centracji wiertła na wiele się nie
    zdaje - wierci tam gdzie wiertło trafi.

    Wiercenie z ręki daje piękną równą linie wierceń, wiercę zwykłym wiertłem.

    Mam również wiertła widiowe, są super można z tysiąc otworów wywiercić i
    nie widać "wulkanu" w otworze. Ale z ręki to jak się uda 2-3 dziury
    wywiercić to jest sztuka - bardzo kruche.
    Natomiast przy stojaku to można wiercić i wiercić takim wiertłem.

    Zaletą takiego taniego stojaka jest to, że nie trzeba precyzyjnie trafić
    w otwór centrujący, bo wiertło samo wskoczy i ładnie wywierci otwór.