eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWybór opon pod katem paliwozernosci › Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <1uhmg8u10au0n.t15xnc2towuw$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Date: Tue, 11 Dec 2018 17:28:03 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 42
    Message-ID: <5c0fe5cc$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.187.192
    X-Trace: 1544545740 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 507 83.26.187.192:63799
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645801
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA9B3D26BDDAEAbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
    >>> I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
    >>
    >>> I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o
    >>> jakies 15%.
    >>
    >>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
    >
    >> Pytanie ile tu efektu placebo.
    >> Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane
    >> oponami,
    >> to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.
    >> A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być
    >> gorące,
    >> nawet zimą.
    >> A pewnie nie są.

    Tak swoja droga - mozna by zmierzyc temperature pirometrem.

    Ale opony sa dobrze chlodzone, tych pare kW rozprosza bez trudu.

    >No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
    >Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
    >litra, obecnie regularnie 8,5-9.

    I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ?

    Bo moze jednak nie ten sam
    >Obwód opony ten sam.

    >Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo
    >troche na nowych oponach sie lepiej jezdzi i mamy dokładnie efekt
    >placebo
    >czyli: troche szybciej, troche zimniej, troche wiekszy obwód (6mm
    >bieznika wiecej) i tak wyszło...

    >Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: