  • 21. Data: 2013-01-09 07:34:57
    Temat: Re: Wyprzedaż rocznika 2012 - co ciekawego w salonach? (45.000 zł)
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-09 02:31, J.F. pisze:

    > Ech, co ja sie najezdzilem, na przednim siedzeniu, bez fotelika, bez pasa,
    > i mogac w kazdej chwili otworzyc drzwi "pod prad" :-)
    > A przeciez w syrence to jeszcze fotele sie uchylaly do przodu bez zadnych
    > blokad, jak ci ludzie przezywali wypadki ? A moze nie przezywali ?

    Uważaj bo jeszcze jakiś biurokrata od opiekuńczego państwa dostanie
    zawału. Będziesz miał ambitnego urzędnika którego jednym interesem jest
    utrzymanie własnego stołka i stołków rodziny na sumieniu.
    Kto będzie wymyślał nowe przepisy niosące za sobą koszty, utrudniające
    życie, zmniejszające wolność obywatela argumentowane jak zawsze dbaniem
    o bezpieczeństwo przy jednoczesnym wycieraniu sobie gęby kosztami
    leczenia i innymi bzdurami...
    I znowu jest okazja żeby przypomnieć że co roku ginie w Polsce
    bezsensowne 6 tyś ludzi przez _ZŁE_ rozporządzanie naszymi podatkami.
    Powtarzam: nie za mało pieniędzy tylko _ŹLE WYDAWANE!!!_
    Wiem że OT ale do jasnej cho... przestańmy się zajmować już bzdurami a
    tym co istotne!!!

  • 22. Data: 2013-01-09 08:29:30
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Być może jest to jakiś argument. Jak moi synowie byli mali, to
    > w tylnych drzwiach była blokada, by nie mogli otworzyć od środka
    > (teraz też takie są). Zabawa z korbotroniką była jednak o rząd
    > wielkości trudniejsza itd. niż zabawa z przyciskami od ES
    > i jakoś nie pamiętam, by była z tym walka. Szczególnie, że
    > z fotelika ciężko się sięga do korbek, w przeciwieństwie do
    > przycisków.
    > Po namyśli uważam argument za naciągany :)

    Powiedz to mojemu młodemu kiedy byłem na myjni ręcznej i zachciało mu się
    ruszyć korbą od szyb :) przy 4 sztukach by nie miał takiej opcji.

  • 23. Data: 2013-01-09 08:58:22
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-01-09 02:31, J.F. pisze:

    > Ech, co ja sie najezdzilem,

    No, ale należałeś do raczej niezbyt licznej grupy

> [...]
    > A przeciez w syrence to jeszcze fotele sie uchylaly do przodu bez zadnych
    > blokad, jak ci ludzie przezywali wypadki ? A moze nie przezywali ?

    Było mniej samochodów, mniejsze prędkości. Ale z takich zdarzeń, które
    teraz są stłuczkami, czy mało groźnymi wypadkami (zderzenie z czymś
    twardym przy 50 km/h, jakieś szybsze wydachowanie), to raczej ciężko
    było wyjść w miarę cało.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 24. Data: 2013-01-09 09:17:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > W syrence z tylu korbek nie bylo (pamiec mi zawodzi ... a moze i byly ?),
    > w maluchu tez nie, a poza tym malo kogo z malym dzieckiem stac bylo na
    > samochod, a co dopiero duzego fiata :-P

    Śmy mieli fiata, ale jak miałem już 9 lat.

    Ale co do korbek i dzieci - dziecko jest w foteliku, to nie wypadnie,
    nawet jeśli sięgnie do korbki i otworzy okno. Większe ryzyko, jeśli da
    radę otworzyć drzwi.

> [...]
    > A przeciez w syrence to jeszcze fotele sie uchylaly do przodu bez zadnych
    > blokad, jak ci ludzie przezywali wypadki ? A moze nie przezywali ?

    No jednak przeżywali mniej (przy takich samych wypadkach). Ale ruch
    był inny, prędkości inne...

    MJ

  • 25. Data: 2013-01-09 10:19:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Cud boski, że dożyliśmy wyprodukowania szyb z guziczkami. Powinniśmy
    > byli wszyscy otworzyć sobie i wypaść.
    A kto mówi o wypadaniu?? Jedziesz sobie w przyjemnie klimatyzowanym
    wnętrzu, albo akurat jest oberwanie chmury, albo wóz z gnojówką przed
    Tobą, a z tyłu ktoś Ci korbką kręci. I nie pomagają argumenty "zamknij
    to cholerne okno gówniarzu!". Musisz się zatrzymać, zamknąć okno. I tak
    w kółko, do następnego dotknięcia korbki, która kusi :->

    Maciek

  • 26. Data: 2013-01-09 10:22:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-09 10:19, Maciek pisze:
> [...]
    > to cholerne okno gówniarzu!". Musisz się zatrzymać, zamknąć okno. I tak
    > w kółko, do następnego dotknięcia korbki, która kusi :->
    Pominąłem jeszcze kwestię zamykania okien po dzieciach. Czyli wysiadasz,
    wyciągasz z bagażnika siaty z zakupami i właśnie Ci się przypomina, że
    ktoś kręcił dwiema cholernymi korbkami :->

    Maciek

  • 27. Data: 2013-01-09 22:56:06
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A przeciez w syrence to jeszcze fotele sie uchylaly do przodu bez zadnych
    > blokad, jak ci ludzie przezywali wypadki ? A moze nie przezywali ?

    Nie przeżywali lub po prostu ich nie mieli. Było mało samochodów, więc
    ciężko było w kogoś niechcący trafić.

    To, co jest byle stłuczką we współczesnym samochodzie, 20 lat temu było
    zazwyczaj poważnym wypadkiem w jakimś Maluchu czy tego typy wynalazku.

    Nie wiem, jaka na początku lat 90' była przeżywalność wypadków
    na trasie (tzn. ~80km/h). Podejrzewam, że zasmucająco mała.

    pozdrawiam,
    PK

  • 28. Data: 2013-01-10 09:59:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    PK <P...@n...com> writes:

    > Nie przeżywali lub po prostu ich nie mieli. Było mało samochodów, więc
    > ciężko było w kogoś niechcący trafić.

    Parę wątków wyzej: w przeliczeniu na liczbę zarejestrowanych pojazdów
    w roku 1975 było około 20 razy więcej wypadków i 30 razy więcej ofiar
    śmiertelnych niż w 2012.

    MJ

  • 29. Data: 2013-01-10 12:49:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał

    >Parę wątków wyzej: w przeliczeniu na liczbę zarejestrowanych pojazdów
    >w roku 1975 było około 20 razy więcej wypadków i 30 razy więcej ofiar
    >śmiertelnych niż w 2012.

    Z tym ze nie wiemy - wsrod kierowcow i pasazerow, czy wsrod pieszych i
    rowerzystow.

    Bo jakos tak wsrod znajomych nie kojarze aby ktos zginal w samochodzie

    J.

  • 30. Data: 2013-01-10 20:25:29
    Od: p...@g...com

    Dyskusja odbiegła od tematu ale auto już zakupiłem :)