  • Data: 2019-12-04 15:16:28
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny się wzbudza
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Tak. Tam też dałbym opornik 15 omów i elektrolit blokujący zasilanie, za
    > opornikiem. Wstawiając opornik w "dolnej" części układu możesz
    > spowodować więcej szkody, niż pożytku. Kabel robi za zbieracz śmiecia.

    Ok. Najpierw spróbuję ze wzmacniaczem a jak nie pomoże, to zdejmę whipa i
    przerobię.

    Inna sprawa, że whip jest sprawdzony, myślę że tysiące ludzi z niego
    korzystają (to popularna konstrukcja)...

    > Ani trochę mi się to nie podoba. Na schemacie masz prostą drogę od
    > konektora wejściowego do wejścia opampa. Na płytce wije się ona przez
    > "większą połowę" płytki. Ta ścieżka powinna być krótka.

    Hmm, a gdyby konektor był bliżej wejścia opampa, za to cewka, która go
    zasila (z gónej części schematu) dalej?

    > Piotr dał Ci bardzo dobrą radę, aby wykorzystać laminat dwustronny i
    > całą jedną stronę dedykować masie.

    Tak właśnie w tym projekcie jest. Bordowe pady łączą się z tą masą,
    niebieskie będą po drugiej stronie (po nawierceniu) lekko wyfrezowane,
    żeby się nie stykały. Dodatkowo wylałem masę dookoła obwodów wejściowych
    po stronie ścieżek.