  • Data: 2019-12-04 14:24:35
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny się wzbudza
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.12.2019 o 22:42, Queequeg pisze:

    > Hmm. Ok, jeśli poprawiony wzmacniacz nie pomoże, to tak zrobię.

    > Tzn. o samej antenie aktywnej, mini-whip?

    Tak. Tam też dałbym opornik 15 omów i elektrolit blokujący zasilanie, za
    opornikiem. Wstawiając opornik w "dolnej" części układu możesz
    spowodować więcej szkody, niż pożytku. Kabel robi za zbieracz śmiecia.

> [...]
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/amp3.png
    >
    > PCB:
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/pcb2.png
    >
    > PBC z włączonymi symbolami elementów (zaciemnia PCB ale widać, co gdzie
    > jest):
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/pcb3.png
    >
    > Na PCB niebieskie pady są tylko od strony ścieżek (od strony elementów
    > będzie wylana masa z lekko wyfrezowanymi otworami tam, gdzie przechodzą
    > elementy). Pady bordowe łączą się i ze stroną ścieżek i z tą wylaną masą.
    >
    > Będzie lepiej? Masz / macie jakieś sugestie?

    Ani trochę mi się to nie podoba. Na schemacie masz prostą drogę od
    konektora wejściowego do wejścia opampa. Na płytce wije się ona przez
    "większą połowę" płytki. Ta ścieżka powinna być krótka.
    Piotr dał Ci bardzo dobrą radę, aby wykorzystać laminat dwustronny i
    całą jedną stronę dedykować masie.

    P.P.