  • 1. Data: 2024-02-15 14:02:54
    Temat: YubiKey - menadżer haseł
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Witam,
    czy ktoś używa YubiKey jako menadżera haseł? I zechciałby się podzielić
    opinią...?
    Pytam, bo bo to może lepsze rozwiązanie niż kartka papieru... ;)

    Robert

  • 2. Data: 2024-02-15 14:11:08
    Temat: Re: YubiKey - menadżer haseł
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/02/2024 14:02, pytajacy wrote:
    > Pytam, bo bo to może lepsze rozwiązanie niż kartka papieru... ;)

    Keepass i pewnie kilka innych.

  • 3. Data: 2024-02-15 22:32:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uql21u$65d$1$pytajacy@news.chmurka.net>
    user pytajacy pisze tak:

    > czy ktoś używa YubiKey jako menadżera haseł? I zechciałby się
    > podzielić opinią...?

    daj sobie spokój

    > Pytam, bo bo to może lepsze rozwiązanie niż kartka papieru... ;)

    zaszyfruj sobie kartkę, hasla.txt, cały windows, cały dysk Veracryptem

    będziesz musiał pamiętać tylko jedno hasło
    a jak weźmiesz na hasło linijkę tekstu z książki to jeszcze łatwiej
    zapamiętać.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2024-02-15 22:36:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Feb 2024 14:02:54 +0100, w <uql21u$65d$1$pytajacy@news.chmurka.net>,
    pytajacy <r...@p...fm> napisał(-a):

    > Witam,
    > czy ktoś używa YubiKey jako menadżera haseł? I zechciałby się podzielić
    > opinią...?
    > Pytam, bo bo to może lepsze rozwiązanie niż kartka papieru... ;)

    Ja używam KeePass i w sumie sobie chwalę.
    Inna sprawa, że używam głównie jako menedżera loginów ;)

  • 5. Data: 2024-02-15 22:50:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    pytajacy <r...@p...fm> napisał(a):
> [...]
    > opinią...?
    > Pytam, bo bo to może lepsze rozwiązanie niż kartka papieru... ;)

    Ale to nie jest menedżer haseł :) On służy do bezpiecznego logowania
    dwuskładnikowego oraz może też zabezpieczać dostęp do menedżera haseł.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2024-02-16 00:32:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 15.02.2024 22:50, Grzegorz Niemirowski wrote:
    [...]
    > Ale to nie jest menedżer haseł :) On służy do bezpiecznego logowania
    > dwuskładnikowego oraz może też zabezpieczać dostęp do menedżera haseł.

    Niby może też przechowywać hasła do sajtów, które nie wspierają OTP,
    więc w pewnym sensie jest też menedżerem haseł.

    IMO to ciekawe urządzenie bo może też działać jako OpenPGP card. W
    każdym razie również rozważam zakup.

  • 7. Data: 2024-02-19 12:53:36
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 15.02.2024 o 22:36, r...@k...pl pisze:

    > Ja używam KeePass i w sumie sobie chwalę.
    > Inna sprawa, że używam głównie jako menedżera loginów ;)

    A czy ten KeePass jest bezpieczny jako menadżer loginów i haseł?
    On to trzyma lokalnie na kompie czy gdzieś w chmurze?
    Czy używanie Keepass jako menadżera haseł jest bezpieczniejsze niż
    używanie menadżera haseł przeglądarki?

  • 8. Data: 2024-02-19 13:03:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    pytajacy <r...@p...fm> napisał(a):
> [...]
    > On to trzyma lokalnie na kompie czy gdzieś w chmurze?
    > Czy używanie Keepass jako menadżera haseł jest bezpieczniejsze niż

    Odpowiedzi masz w drugim zdaniu artykułu o KeePass na Wikipedii. Trzyma na
    kompie w zaszyfrowanym pliku. Czy Twoja przeglądarka szyfruje hasła?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2024-02-19 13:21:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/02/2024 12:53, pytajacy wrote:
    > On to trzyma lokalnie na kompie czy gdzieś w chmurze?

    Trzyma w zaszyfrowanym pliku, do którego kluczem jest hasło.

    Ten plik może być na byleczym. Pendrive, zaszyfrowanej partycji (razem z
    keepass), dysku google, przesłany mailem, trzymany w systemie kontroli
    wersji.

    Trzymanie na dysku google jest interesujace, mam natychmiastowy dostęp
    do haseł pomiędzy wszystkimi urządzeniami spiętymi google drive, pod
    warunkiem że nie zmieniam haseł jednocześnie na kilku. Dodatkowo sam
    samoczynnie robie backupy do kontroli wersji, ale to już wymaga lekkiej
    rzeźby.

    > Czy używanie Keepass jako menadżera haseł jest bezpieczniejsze niż
    > używanie menadżera haseł przeglądarki?

    To ma inne zastosowania. Przeglądarka nie chroni haseł. Trzyma je
    tekstem jawnym i da się je ukraść, jak tylko masz dostęp do przeglądarki:

    https://support.mozilla.org/en-US/kb/export-login-da
    ta-firefox

    Innymi słowy przeglądarka ma zupełnie inny koncept bezpieczeństwa haseł,
    niż keepass. Kepass jest zorientowany na ficzyną kradzież nośnika, a
    przeglądarka jedynie ułatwia ich używanie, ale nie chroni. Kepas pozwala
    na współdzielenie, zaś przeglądarkowych nie chcesz współdzielić.

  • 10. Data: 2024-02-19 16:10:12
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 19.02.2024 o 13:21, heby pisze:

> [...]
    > przeglądarka jedynie ułatwia ich używanie, ale nie chroni. Kepas pozwala
    > na współdzielenie, zaś przeglądarkowych nie chcesz współdzielić.

    Dzięki za wyjaśnienie ;)

    Robert