  • Data: 2017-08-24 23:09:39
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Aug 2017 12:54:23 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A to jeszcze nie wszystkie typy - niezla skladanka, ciekawe czemu tak
    > dobierali.

    No więc jak sobie przypomne jakieś artykuły z amatorskimi układami elektronicznymi z
    przełomu lat 80/90, to zawsze były jakieś tranzystory kompletnie z dupy, każdy inny,
    i nie dało się tego skompletować w lokalnych sklepach. Nigdy. A przecież to były
    proste rzeczy - jakaś syrena alarmowa czy inne coś, gdzie wystarczyło cokolwiek -
    byle PNP/NPN sie zgadzało i zgrubsza moc. No ale wtedy to była dla mnie magia i nie
    wiedziałem.

    > A nie ma gdzies na nich daty ? karteczka kontroli, nr na plytce, nawet
    > nr tego schematu 09-3-280-131 - moze tu gdzies rok zawarty ?
    >
    > Z drugiej strony obudowa tego scalaka z zaprzeszlej epoki.

    No aparaty są z 1980, większość części też. Te które mamy akurat. Jedyna sztuka którą
    widziałem (w internecie) to z radomskiego muzeum czy czegoś, 1986, i to chyba musiał
    być koniec produkcji - pewnie z resztek. Bo w 1983 już był tulipan na przyciski.