  • 51. Data: 2017-03-14 02:25:37
    Temat: Re: Zapraszam - wirtualne muzeum - polskie telefony
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:slrnocd789.mom.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Jakem leżał w szpitalu, to mieliśmy tam jedną wesołą pielęgniarkę.
    > Gdy szła do pacjenta z lewatywą, z daleka wołała "panie Maliniak,
    > międzymiastowa do pana".

    ROTFL :D
    Tylko później, coś to słynne "mówi się" musiało być niezbyt wyraźne, tak
    jakoś dykcja chyba szwankowała :)))

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 52. Data: 2017-03-21 11:46:05
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Na niewielka odleglosc.
    >
    > Mowi sie, ze Bell wynalazl telefon ... a on wlasnie dal druga sluchawke
    > ... i to sie nie sprawdzalo w praktyce.

    Mówi się też, że wynalezienie pierwszego telefonu wcale nie było
    rewelacją. Prawdziwie genialne było dopiero wynalezienie drugiego
    telefonu :)

    --
    Grzexs

  • 53. Data: 2017-03-24 04:46:17
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    [OT]

    Ktoś anonimowo wysłał mi na maila ciekawy link do google drive:
    Telefony RWT shared Katalog T1 Aparaty Telefoniczne with you

    Niestety link nie działa (już), a ponieważ podejrzewam że to ktoś stąd, wielka prośba
    o ponowne udostępnienie.

    P.

  • 54. Data: 2017-05-05 20:14:48
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > A, takie tam...

    Na archive.org co nieco się zachowało (2001 rok).
    :-)

    Piotr

  • 55. Data: 2017-05-05 20:17:53
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Na archive.org co nieco się zachowało (2001 rok).
    > :-)

    Tzn. zachowała się strona telesfor.org.
    Piotrze C., to chyba to, prawda?

    --
    P.

  • 56. Data: 2017-05-06 18:32:48
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Fri, 5 May 2017 20:17:53 +0200
    "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote:
    > Tzn. zachowała się strona telesfor.org.
    > Piotrze C., to chyba to, prawda?

    Bardzo możliwe :)

    P.

  • 57. Data: 2017-05-27 06:30:05
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 8 Mar 2017 14:44:00 +0900
    "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> wrote:
    > Strona http://telesfor99.org - głównym celem było zebranie wszelkich informacji o
    historii i szczegółach technicznych telefonów produkowanych w Polsce, głównie za
    czasów PRL. Do tego troche galerii oraz aktualny stan kolekcji (ta część akurat nie
    jest gotowa i wymaga uzupełnienia). Z czasem informacje będą dodawane, ale zasadnicza
    część jest gotowa.

    Nie minęły trzy miesiące od otwarcia, ale jest troche nowości, którymi chciałem się
    podzielić. Nic wielkiego, ale coś tam się jednak dzieje - wklejam zatem newslettera:

    Galeria budek telefonicznych z PRL - charakterystyczne, zielone budki, które zniknęły
    z nadejściem lat 90. W internecie jest "wszystko", ale trudno o ciekawy zbiór
    fotografii w jednym miejscu - dlatego zebraliśmy najlepsze zdjęcia z różnych miejsc.
    W przyszłości chcielibyśmy odbudować taką budkę, cały czas szukamy eksponatu do
    remontu. Dajcie znać, jeśli możecie w tym jakoś pomóc.
    http://telesfor99.org/index.php/budki-telefoniczne-p
    rl/

    Na stronę o producentach telefonów trafiła również galeria Radomskiej Wytwórni
    Telefonów (RWT) - tutaj także zebraliśmy ciekawe zdjęcia z różnych miejsc, m.in.
    Narodowego Archiwum Cyfrowego, ale i innych źródeł.
    http://telesfor99.org/index.php/inne/producenci/

    Drobne zmiany są wprowadzane na bieżąco do praktycznie wszystkich tekstów, także
    dzięki Waszej aktywności i uzupełnianiu informacji o drobne szczegóły. Możemy tu
    wymienić na przykład:

    Aparaty publiczne - aktualizacja opisów automatów Telos, głównie AWS-1 - są nowe
    zdjęcia z wnętrza aparatu (jeszcze parę miesięcy temu trudno było o jakiekolwiek
    dobre zdjęcie tego automatu w internecie!), AW-7 - kultowe, "małe" automaty na żetony
    - czy wiedzieliście, że była wersja eksportowana do Algierii?
    http://telesfor99.org/index.php/telefony-modele/apar
    aty-publiczne/

    Dokończyliśmy także stronę o telefonie RWT Bratek - są tam już praktycznie wszystkie
    znane nam szczegóły techniczne oraz kompletna lista kolorów i próbka dźwięku dzwonka.
    http://telesfor99.org/index.php/telefony-modele/brat
    ek/

    Próbki dźwięku dzwonka dodaliśmy również do tekstów o terminalu TN1+1:
    http://telesfor99.org/index.php/telefony-modele/aste
    r-tn11-pzt/
    oraz o "pozostałych" telefonach PRL, a konkretniej - Telos AM-1 (był taki wynalazek -
    z pewnością wielu z Was skojarzy widząc zdjęcia):
    http://telesfor99.org/index.php/telefony-modele/pozo
    stale/

    Ostatnie szlify tekstu o kultowym telefonie lat 80. RWT Tulipan - oddzielna galeria
    różnych wersji elektroniki i nowa lista kolorów - wiedzieliście, że była wersja
    brązowa? My nie.
    http://telesfor99.org/index.php/telefony-modele/tuli
    pan/

    Nowe eksponaty
    Do naszych zbiorów regularnie trafia coś ciekawego, ale ostatni miesiąc był wyjątkowy
    pod tym względem! Oto, co udało nam się pozyskać:
    - Automat wrzutowy Telos AWS-1 z 1988r. - niezwykle rzadki - znamy tylko jednego
    kolekcjonera (oprócz nas) i dwa muzea posiadające ten model.
    - Automat wrzutowy Telos AW-7 z lat 80. - fabrycznie nowy, w oryginalnym opakowaniu!
    Na nadrukach jeszcze Milicja i moneta 2zł.
    - telefon Tulipan w kolorze brązowym - można powiedzieć, że biały kruk - nie mieliśmy
    pojęcia że były produkowane w tym kolorze
    - ostatnio likwidowane automaty na karty Exanto (żółty) oraz Urmet CTP-I ("jajko")
    - kilka innych aparatów, które przeszły gruntowną renowację: m.in. biały Bratek z
    klawiaturą.
    Lista naszych eksponatów znajduje się tutaj:
    http://telesfor99.org/index.php/eksponaty/
    Myślimy o zorganizowaniu wystawy, ale wymaga to niemałego wysiłku. Będziemy nad tym
    pracować.

    Tymczasem już mamy plan na nadchodzący czas: zajmiemy się kultowymi telefonami z lat
    60., czyli CB-631 i CB-662. Na pierwszy rzut oka mogą wyglądać niepozornie, ale to
    kwintesencja polskiego designu z tamtych lat, przy czym są niełatwo dostępne. Dotąd
    mieliśmy jedną sztukę i to niekompletną, jednak kilka kolejnych właśnie udało się
    pozyskać po wielu staraniach i aktualnie przechodzą renowację - o rezultatach damy
    znać w następnym newsletterze. Tymczasem zapraszamy do przejrzenia informacji o tym
    wspaniałym telefonie: http://telesfor99.org/index.php/telefony-modele/cb-6
    21631662/

  • 58. Data: 2019-02-19 18:44:50
    Od: i...@p...pl

    W dniu sobota, 27 maja 2017 06:30:10 UTC+2 użytkownik Piotr C. napisał:
> [...]
    jest gotowa i wymaga uzupełnienia). Z czasem informacje będą dodawane, ale zasadnicza

    Trochę sprzętu militarno-łącznościowego z zeszłej epoki: https://tinyurl.com/yypgy7tz

    Ircys

  • 59. Data: 2019-09-25 07:15:29
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    Długo tutaj nie pisałem, dlatego nie będe przeklejał wszystkich newsletterów,
    natomiast przypomnę co jest ciekawego i co się zmieniło:
    1. Literatura - troche tego się nazbierało, zwłaszcza polecam albumy RWT i Telos.
    http://telesfor99.org/inne/historyczne-publikacje/

    2. Automaty wrzutowe jak i na karty - są już całkiem-całkiem opracowane, sporo zdjęć
    itd. Nawet filmik z działania AW-7.
    http://telesfor99.org/automaty/wrzutowe/
    http://telesfor99.org/automaty/na-karty/
    Są też sąsiednie opracowania - żetony, budki telefoniczne (galeria) itd.

    3. Telefony - też już nieźle opracowane, w zasadzie nie spodziewam się żadnych
    większych poprawek bo nie mam więcej źródeł.
    http://telesfor99.org/telefony-modele/
    Natomiast szczególnie polecam "pozostałe" bo są tam modele o których wielu z Was nie
    słyszało. Takiego Cyklamena np. jeszcze pare lat temu oglądałem z wypiekami na twarzy
    na stronie telemuzeum UKE - jedna sztuka gdzieś w depozycie w Radomiu. Dzisiaj mamy
    kilka jako chyba jedyni kolekcjonerzy.
    http://telesfor99.org/telefony-modele/pozostale/

    4. Z ostatniego newslettera - wkładka W66 obchodzi 50-te urodziny i dalej jest w
    produkcji: http://telesfor99.org/telefony-modele/czesci-telefon
    iczne/#w66

    5. Tulipan - produkowany jeszcze do niedawna w Rosji - zagadka rozwiązana.
    http://telesfor99.org/inne/sladami-tulipana/

    6. Już nie będe zanudzał tym że mamy różne rzadko spotykane wersje kolorystyczne,
    opracowaliśmy technikę odnawiania ze stanu śmietnikowego do lepszego niż fabryczny
    itd... W każdym razie jeśli kogoś ciekawią nasze telefony z PRL to jest tam prawie
    wszystko. Wielkich aktualizacji już raczej nie będzie i pora chyba poszukać nowego
    hobby :)

    No i przede wszystkim, jeśli ktokolwiek ma stare foldery, książki itd, czy po prostu
    luźne informacje - byłbym wdzięczny za pamięć.

    pozdrawiam

  • 60. Data: 2019-09-25 12:58:17
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    Tu zdjęcia Ascoma eXanto indoor - nie ma tego na Twojej stronie:

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Exanto-indoo
    r-08060331.jpg (to
    zdjęcie zrobiłem chyba we Wrocławiu, w jakiejś przychodni lekarskiej)

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:S%C5%81UCHAW
    KA_%C5%BBU%C5%81TEGO.JPG

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C5%BB%C3%93
    %C5%81TY_1.JPG

    Rozdział ,,??????? 01 (Tulipan 01)" -- usuń kropkę po ,,wg."! (,,Tulipan był
    rzeczywiście produkowany w Rosji. Wg. informacji uzyskanych od
    tamtejszego kolekcjonera,")

    Rozdział ,,Tarcza telefoniczna CB-49" -- ,,Mechanizm do złudzenia
    przypomina urządzenia marki Siemens&Halshke z lat 30." -- poprawić na
    ,,Siemens & Halske z lat 30. XX w."

    No i notorycznie piszesz ,,66ms", ,,140?". Powinno być ,,66 ms" (między
    liczbą a mianem powinna być ,,spacja niełamliwa" &nbsp; = chr(160) =
    Alt+0160.

    --
    Grzexs