  • 61. Data: 2019-09-25 21:28:21
    Temat: Re: Zapraszam - wirtualne muzeum - polskie telefony
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Wednesday, September 25, 2019 at 3:58:22 AM UTC-7, Grzexs wrote:
    > Tu zdjęcia Ascoma eXanto indoor - nie ma tego na Twojej stronie:

    Faktycznie może któreś zdjęcie 'pożyczę'. Aczkolwiek szukam raczej z minimalnie
    dalszej perspektywy niż takie 100% zbliżenie.

    Co do reszty - dzięki, takie błędy typograficzne są z czasem trudne do wykrycia
    samemu, wszystko co zauważyłeś poprawiłem, oprócz Omów - tu będę się upierał przy
    swoim :) Jakoś głupio wygląda oddzielnie i odkąd pamiętam zabawę w elektronikę, znak
    Om lub R był po wartości liczbowej bez spacji.

    P.

  • 62. Data: 2019-09-25 21:56:16
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2019-09-25 o 21:28, Piotr C. pisze:
> [...]
    swoim :) Jakoś głupio wygląda oddzielnie i odkąd pamiętam zabawę w elektronikę, znak
    Om lub R był po wartości liczbowej bez spacji.

    Oj, nie zgodzę się z tym brakiem spacji między wartością liczbową a ,,?".

    Po pierwsze:

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/jednostki-miar-i-c
    ytaty;9185.html
    (wśród wyjątków nie ma oma).

    Po drugie:

    jak byś zapisał - ,,140 k?" czy ,,140k?"?

    Jeżeli w tej pierwszej wersji, to głupio będzie wyglądać ,,140 k?" vs ,,140?".
    A jeżeli w tej drugiej - to dlaczego ,,140k?", ale ,,66 ms"?

    :-)

    --
    P.

  • 63. Data: 2019-09-25 22:03:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-25 o 21:28, Piotr C. pisze:
    > oprócz Omów - tu będę się upierał przy swoim:) Jakoś głupio wygląda oddzielnie

    Złe przyzwyczajenie. Tak jak spacja przed pytajnikiem. :-)

    Robert

  • 64. Data: 2019-09-25 23:13:46
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 25.09.2019 o 22:03, Robert Wańkowski pisze:

    > Złe przyzwyczajenie. Tak jak spacja przed pytajnikiem. :-)

    Co gorsza, są tacy, co po obu stronach spację dają i do tego przy kropce
    i przecinku:

    https://i.imgur.com/FPyzkil.png

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 65. Data: 2019-09-26 00:10:58
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2019-09-25 o 23:13, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Co gorsza, są tacy, co po obu stronach spację dają i do tego przy kropce
    > i przecinku:
    >
    > https://i.imgur.com/FPyzkil.png

    Co znaczy "po obu stronach"? Za znakiem przestankowym (z pewnymi
    wyjątkami) spacja powinna być.

    --
    P.

  • 66. Data: 2019-09-26 00:22:14
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Wednesday, September 25, 2019 at 12:56:16 PM UTC-7, PiotRek wrote:
    > Oj, nie zgodzę się z tym brakiem spacji między wartością liczbową a ,,?".

> [...]

    No niby tak. W życiu bym jednak nie zrobił odstępu przed mili/kilo/Mega/Giga po
    liczbie jeśli występuje samo, bez jednostki. A jak jest jednostka...? Problem.

    > Po drugie:
    >
    > jak byś zapisał - ,,140 k?" czy ,,140k?"?

    No więc zdecydowanie razem! Zobacz schematy jak wyglądają, polskie i zagraniczne. Z
    resztą daleko nie trzeba szukać - schemat telefonu np. CB-662. k? pisane razem.
    http://telesfor99.org/download/schemat_CB662.jpg
    Dlaczego "tak mi bardziej pasuje"? Tu nie ma obiektywnej prawdy, tak bardziej pasuje
    bo od dziecka ślęczałem w schematach i tak się przyzwyczaiłem. Tak się po prostu
    pisze. Mało tego, powszechne jest zastępowanie kropki dziesiętnej symbolem k lub M
    (2k2 zamiast 2200 om), i co wtedy? :p

    > Jeżeli w tej pierwszej wersji, to głupio będzie wyglądać ,,140 k?" vs ,,140?".
    > A jeżeli w tej drugiej - to dlaczego ,,140k?", ale ,,66 ms"?

    No pewnie dlatego pisałem ms razem :) Podobnie gdy piszę (potocznie) że coś mi zajęło
    2 godziny, piszę "2h", w życiu nie wpadłbym pisać to rozdzielnie.

    Tak czy inaczej, wchodzimy na temat który ma niewielkie znaczenie i troche mi
    przypomina stare dobre czasy na grupach :)

    P.

  • 67. Data: 2019-09-26 00:49:57
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 00:22, Piotr C. pisze:
    > No więc zdecydowanie razem! Zobacz schematy jak wyglądają, polskie i zagraniczne. Z
    resztą daleko nie trzeba szukać - schemat telefonu np. CB-662. k? pisane razem.
    > http://telesfor99.org/download/schemat_CB662.jpg

    Schematy, siłą rzeczy, były rysowane przez inżynierów (no dobra, może
    przez kreślarzy) a nie przez polonistów. ;-)

    Zresztą zerknij na to:
    http://telesfor99.org/download/schemat_Tulipan_760.j
    pg
    Przy R4 (prawa strona rysunku) ewidentnie jest spacja.

> [...]
    prostu pisze. Mało tego, powszechne jest zastępowanie kropki dziesiętnej symbolem k
    lub M (2k2 zamiast 2200 om), i co wtedy? :p

    "2k2" jest całkiem OK, to już ściśle techniczny żargon.

    > Tak czy inaczej, wchodzimy na temat który ma niewielkie znaczenie i troche mi
    przypomina stare dobre czasy na grupach :)

    :-)

    Brakuje tylko kolegi o nicku rozpoczynającym się literą "E". Zaraz by
    przytoczył swoją teorię... ;-D

    --

    Pozdr.

    P.

  • 68. Data: 2019-09-26 01:45:37
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Wednesday, September 25, 2019 at 3:49:52 PM UTC-7, PiotRek wrote:
    > Zresztą zerknij na to:
    > http://telesfor99.org/download/schemat_Tulipan_760.j
    pg
    > Przy R4 (prawa strona rysunku) ewidentnie jest spacja.

    I tylko przy R4, bo wszystkie pozostałe są bez spacji :p

  • 69. Data: 2019-11-16 22:05:06
    Od: k...@g...com

    Te kurde kangur gdzie ty jeszcze jestes

  • 70. Data: 2020-06-29 09:16:54
    Od: Ircys Ircys <i...@p...pl>

    Ciekawostka do kolekcji za małe pieniądze:
    https://gazetawroclawska.pl/dresy-ferdki-czy-plecaki
    -desantowe-wojsko-sie-wyprzedaje/ga/c15-15048582/zd/
    43998062