    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie diody laserowej
    Date: Thu, 4 Jul 2019 12:00:28 +0200

    Am 02.07.2019 um 16:44 schrieb t-1:

    > Co wy wszyscy z tym napięciem.
    > Diody zasila się prądem.
    > Napięcie jest wynikiem prądu i parametrów konkretnej diody.

    Przecież na aukcjach są na ogół moduły i mają on stabilizację w środku.
    Diody laserowe mają trzy lub cztery końcówki: dioda laserowa i fotodioda
    do sprzężenia zwrotnego (pomiar natężenia światła). W diodach laserowych
    nie stabilizuje się prądu, tylko strumień świetlny. Dioda laserowa jast
    mimo wszystko elementem prądowym, tu masz rację.
    Z tego względu gotowe moduły, jak np wskaźniki, nadają się przeciętnie
    do transmisji analogowych, czy nadają się do cyfrowych zależy od modułu,
    bo niektóre nie da się szybko załączać i wyłączać.
    Do tych zabaw są moduły z wejściem modulacyjnym, albo zrobić samemu na
    gołej diodzie laserowej i dodać odpowiedni układ stabilizacji strumienia
    i wejście modulacyjne.