  • 161. Data: 2019-05-11 15:24:36
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych. Par. 46.4.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    news:qb5pnf$qtd$1@news.icm.edu.pl...

    > To znaczy, że pomimo zmniejszenia prędkości istnieje ryzyko wjechania w
    > pieszego.
    > --
    > Liwiusz

    Kierowca ma obowiązek postępować zgodnie
    z par. 46.4 rozporządzenia.
    Tam jest napisane do jakiej prędkości należy zwolnić.

  • 162. Data: 2019-05-11 15:49:44
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych. Sąd : zielone światło, kierowca winny.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-11 o 04:26, JaLa pisze:

    > https://www.tvn24.pl/lodz,69/pieszy-wbiegl-mu-pod-ko
    la-kierowca-skazany-pieszy-niewinny,919413.html

    Jak zwykle nie czytasz uważnie. Raduś podał w swoim "opisie" że to
    kierowca był niewinny a pieszy winny. Nie przypominam sobie żeby na
    grupie był omawiany taki przypadek gdzie pieszy był winien... więc dokąd
    Raduś nie poda linka uznaję że zmyśla na swoje manipulanckie potrzeby.
    W tym linku jest:

    "Sąd uznał, że co prawda to pieszy dopuścił się rażącego naruszenia
    przepisów drogowych i wbiegł na jezdnię, ale wina też jest po stronie
    kierowcy. Paweł Włodarczyk, zdaniem sądu, naruszył zasady bezpieczeństwa
    w ruchu lądowym.

    Skutek tego jest taki, że pieszy uniknął jakiejkolwiek kary. Ma w
    dodatku dostać nawiązkę i może domagać się odszkodowania. Chociaż wyrok
    jest nieprawomocny, to już skontaktował się w tej sprawie z
    ubezpieczycielem 31-latka. "
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 163. Data: 2019-05-11 15:53:33
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-11 o 14:13, (Tom N) pisze:

    > Pięknie pokazałeś jak myśli pieszy...

    Zwłaszcza, że pieszym jestem bardzo rzadko, bo charakter mojej pracy
    polega na przemieszczaniu się samochodem po mieście, często w ulicznych
    korkach i z wieloma przejściami dla pieszych. Ponieważ wyprowadziłem się
    z miasta na wieś to także dojazd do pracy i powrót do domu odbywa się
    samochodem. Naprawdę bardzo rzadko jestem pieszym i jako kierowca
    uważam, że spora część kierowców to idioci, którym powinno się odebrać PJ.

    Ale jeszcze więksi kretyni to tzw. "naduprzejmi ustępowacze", którzy
    wpuszczają innych kierowców z dróg podporządkowanych. OK jestem za tym,
    aby wpuszczać, ale na zasadzie jeden na jednego. Wczoraj miałem taki
    przypadek z "naduprzejmą damulką", która zaczęła wpuszczać samochody z
    podporządkowanej. Tych samochodów wpuściła kilkanaście, pomimo, że za
    nią zrobił się korek kilkudziesięciu aut. Z przeciwka co chwilę
    dojeżdżały do skrzyżowania auta pojedynczo lub w grupach po 2-3, które
    nie zatrzymywały się, aby wzorem damulki wpuszczać auta z
    podporządkowanej - z naszej lewej strony. Pani cały czas stała, robiąc
    przed sobą sporą lukę, żeby tylko wpuścić wszystkich, którzy się
    pojawiali na drodze podporządkowanej. Co chwilę ktoś nowy dojeżdżał do
    skrzyżowania na tej podporządkowanej drodze, a pani stała i zachęcała,
    aby wjeżdżali. Ale nie w tym rzecz, że wpuszczała. Problem był w tym, że
    zatrzymała się na przejściu dla pieszych, uniemożliwiając przejście
    pieszym. Trwało to ok. 5-7 min. W końcu ruszyła dupsko jak ją dobrze
    obtrąbiłem. Mało brakowało, a w końcu bym wysiadł i ją opier....

    > Tak, ma postrzeganie jak ty, jak jarkacz, czyli biało czarno biało...
    > Wystarczy chwila refleksji, i nikt nie wejdzie, np. podniesie rękę, że ma
    > chęć wejść. Ba postawi stopę -- i wtedy będzie na przejściu, ale nie
    > wtargnie... I rozpocznie w ten sposób /wysyp/ lemingów na przejście, bo "im"
    > się należy.
    >
    > Każdy przejazd kolejowy, i każde przejście dla pieszych powinno być z
    > zaporami...

    Tak, tak i z wieżyczkami z SS-manami strzelającymi do pieszych, kiedy
    będą próbowali przejść przez jezdnię.

    Typowe rozumowanie dresiarza.

  • 164. Data: 2019-05-11 15:54:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-11 o 11:08, cef pisze:

    > Czy bezkolizyjne przejście pieszego
    > przez jezdnię jest czynnością złożoną?

    Dla przedszkolaka zapewne tak.

  • 165. Data: 2019-05-11 16:45:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-11 o 15:54, Uzytkownik pisze:

    > Dla przedszkolaka zapewne tak.

    Nie sądzę, żeby przedszkolak stanowił
    jakiś duży procent w statystykach tych, którzy na przejściu sobie nie
    poradzili.

  • 166. Data: 2019-05-11 19:14:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 11 May 2019 08:56:17 +0200, w <5cd67206$0$542$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > Masz prawo sobie uważać, a obowiązek stosować się do obecnego prawa.

    Dokładnie. Więc się stosuj, ale nie wymyślaj cuda-wianków, bo prawnik z ciebie
    najmizerniejszy z możliwych.

  • 167. Data: 2019-05-11 19:14:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 11 May 2019 00:31:27 +0200, w <5cd5fbc7$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    nich a nie odpoczywania przed nimi i sygnalizowania kierowcom mylnych informacji.

    Tu się zgadzam -- myślisz jak debil.

  • 168. Data: 2019-05-11 19:17:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 11 May 2019 15:53:33 +0200, w <5cd6d3d1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > podporządkowanej. Tych samochodów wpuściła kilkanaście, pomimo, że za
    > nią zrobił się korek kilkudziesięciu aut. Z przeciwka co chwilę

    Widzisz, dla ciebie ona jest kretynką, bo wpuszczała auta z bocznej i
    zlikwidowała korek na podporządkowanej.
    A dla niej to ty jesteś kretynem, bo zatrzymujesz się gdy każdy czeka aż
    przejedziesz, aby spokojnie przejść przed drogę.

    Ożeń się z nią, będziecie mieć tematy na zimowe wieczory.

  • 169. Data: 2019-05-11 19:18:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 11 May 2019 15:00:04 +0200, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.19
    0511.invalid>,
    <5...@...150004.invalid> (Tom N) napisał(-a):

    > r...@k...pl w

    > Bzdurą od dawna jest koniowallino, tu raduś starasz sie dołączyć, i powoli
    > to ci wychodzi...
    > Teraz merytorycznie (zapewne wytniesz), gdybys chciał podyskutowac to daj
    > znać...

    Tomuś, naucz się czytać samodzielnie, bo tylko zajmujesz innym czas.

  • 170. Data: 2019-05-11 20:59:40
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych. Sąd : winny kierowca.

    Sat, 11 May 2019 04:39:49 +0200, w <qb5cm9$8g0$1@news.mixmin.net>, "JaLa"
    <d...@t...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Fri, 10 May 2019 19:43:02 +0200, w
    > <5cd5b859$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>, LordBluzg(R)

    > Chyba chodzi o ten wypadek :
    > https://www.tvn24.pl/lodz,69/pieszy-wbiegl-mu-pod-ko
    la-kierowca-skazany-pieszy-niewinny,919413.html

    Niestety nie.