    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 30 Nov 2016 01:26:43 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zdolność zasysania pompy perystaltycznej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 04:47:33 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
    > Potrzebuję zastosować pompę do przelewania płynu z 200 litrowej beczi do
    > zbiornika. Zbiornik jest ok 1,2 metra ponad beczką, a więc przy prawie
    > pustej beczce różnica poziomów około 2 metry. Sama pompa może być
    > umieszczona nieco nad beczką, na wysokości 1,5 metra od jej dna.
    > Idealna wydaje mi się być do tego pompa perystaltyczna. Pompuje
    > spokojnie, nie potrzeba zaworu zwrotnego i wydaje mi się, że będzie
    > miała zdolność zasysania "na sucho".
    > Właśnie mam do Was pytanko o zdolnośc zasysania takiej pompy. Czy będzie
    > w stanie zassać te 1,5 metra bez zalewania?
> [...]
    ltyczne/verderflex-dura/

    Pompa perystaltyczna podczas poprawnej pracy powinna całkowicie zamykać światło
    wężyka, a wężyk poprawnie dobrany nie powinien się zasklepiać przy całkowitej próżni
    wewnątrz. Jeśli te warunki są spełnione, to taka pompa jest w stanie zassać
    praktycznie czystą próżnię, jedyne pytanie jak szybko, bo każdy cykl zmniejsza
    ciśnienie powietrza przed pompą o ileś tam procent, czyli ciśnienie spada do zera
    asymptotycznie. Jak to w każdej pompie próżniowej. Tak czy siak, te 1.5 metra powinno
    zassać bez problemu. No chyba że wybierzesz taką pompę która nie była zaprojektowana
    na zasysanie próżni, czyli rolka nie zamyka wężyka , a wężyk się zapada od
    podciśnienia i nie zasysa kolejnych porcji powietrza.