  • Data: 2019-01-02 21:25:23
    Temat: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: Marek Panek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.01.2019 18:55, WM wrote:

    > Albo się patrzy jakie to fajne, kupił bym sobie pod pretekstem, że to
    > dla wnuka, ale trochę musi wnuczek podrosnąć ;-)
    >
    > To jest fajne :)
    > https://www.edubawi.pl/index.php?p516,robot-solarny-
    14-w-1-hit

    > WM

    W większości prezentowane tutaj zabawki są zorientowane na konkretne
    rozwiązanie (za wyjątkiem tego ostatniego). No i co: zrobisz model
    samochodu i leć kupuj następny, np. ciężarówki? Za moich dziecięcych
    czasów (a było to tak dawno, że aż nieprawda), posiadałem dwa zestawy
    tzw. konstruktorów: pierwszy mechaniczny, pozwalał na budowanie kilku
    modeli prezentowanych w instrukcji, ale także, dzięki "nadmiarowości"
    elementów (dla niektórych z nich nie było zastosowań, przedstawionych w
    instr.!), pobudzał inwencję użytkownika. Drugi: elektryczny - oprócz
    różnych połączeń żaróweczek można było zbudować np. aparat Morse'a,
    silnik elektryczny, napędzający młot kowalski, prądnicę i już nie pomnę
    co. Trochę góglowałem, ale nic podobnego (w sensie uniweralności) nie
    znalazłem. Podobnie jest z LEGO. Są wodotryskowe zestawy tematyczne, a
    uniwersalnych nie ma. Znowu dziecięciem będąc miałem taki uniwersalny
    zestaw (czeska podróbka), z którego można było zbudować nie tylko Pałac
    Kultury, ale też/i różne inne modele domów.
    pzdrw
    M.