    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?
    Date: Thu, 02 Jul 2009 12:18:27 +0200

    On Wed, 1 Jul 2009 15:34:25 +0200, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

    >Do małego stanowiska komputerowego potrzebujemy "miejscowy" dysk na gromadzenie
    danych itp. (kazdy przychodzi z własnym lapkiem).
    >Lepiej myślec o dysku USB, czy ethernetowym?
    >Tak czy inaczej będzie zewnętrzne zasilanie z 230 V przez zasilacz.

    Pytanie czy to ma byc taki większy pendrive czy jakiś dysk sieciowy?
    Pomijam kwestie prędkopsci interfejsów bo na to zwrócili uwage już
    inni uzytkownicy. Jak ma być to "pendrive" czyli w danym momencie
    jeden komputer może z tego korzystać to raczej USB. Jak to ma być w
    jednocześnie dostępne dla 2 czy więcej userów to Ethernet i jakiś NAS.
    Wada jest taka że musisz na laptokach skonfigurowac połączenie
    sieciowe - USB działa po podłaczeniu bez konfiguracji. Zaleta
    Ethernetu jest też taka taka że jak masz w tym punkcie dostęp via WiFi
    to nie potrzebujesz dla laptoków kabelka. Dodatkow możesz zarządzać
    prawami dostępu do zasobów. No i jeśli masz nie tylko kompy pod
    Windows ale też np. Mac-i czy coś z Linuxem to poza taki NAS wygrywa
    bo jak nie mozesz się dostać do zasobu po SMB zwykel ma tez serwer FTP
    a to obsługuje własciwie każdy system. ŁAcznei z moją komórką ;-) Wada
    to większe koszty. Pośrednie rozwiazanie to obudowa z oboma
    interfejsami do wyboru.

    Zdrówko