    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?
    Date: Thu, 02 Jul 2009 15:05:54 +0200

    On Thu, 2 Jul 2009 14:03:04 +0200, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

    >Jeden lapek na raz raczej, ale oczywiście musi być zarządzanie prawami dostepu -
    system operacyjny tego nie załatwia, np. hasłem na dysk wirtualny / katalog?

    A jaki sposób wyobrażasz sobie zabezpiecznie realizowan na poziomie
    systemu operacyjnego dla urządzenia które bez tego systemu pracuje?
    Oczywiście o USB piszę. Tzn. można by stosować jakąs aplikację np.
    szyfrującą w locie czy rozwiązania znane z pendrive-ów z jakąś
    aplikacją tworzącą "bezpieczny" dysk ale to raczej bez mozliwości
    personalizacji dla różnych userów. Via Ethernet to inna bajka. Zwykle
    masz w takim urządzeniu serwer FTP/SMB/WWW gdzie ustawiasz userów,
    prawa dostępu do zasobów i hasła.

    >No ale rzeczywiście przy różnych OS-ach (nawet jesli wszystkie win) mogą wyskoczyć
    kffiatki...

    Raczej nie. Jeśli stosuej sie na takim dysku FAT32 nie powinno być
    problemu. Pamietaj tylko że FAT ma ograniczenie na wielkość
    pojedyńczego pliku.

    >Wi-fi odrzucamy, małe pomieszczenie, dbamy o głowy ;-)

    No to się moc adajnik zmniejsza. A jak o głowy dbacie to rozumiem że
    karty WiFi w laptpkach na stałe wyłaczone? I telefony komórkowe też
    zapewnie? Bo to generuje taki sam poziomy sygnału jak AP.

    >I jak z hot-swapem USB pomiędzy lapkami w porównaniu z ethernetem?

    Tzn? nie za bardzo rozumiem pytanie. Ale napisze jak je zrozumiałem.
    Możesz odłaczać i podłaczać w locie zaróno USB jak i Ethernet.
    Jednocześnie USB i Ethernet nie będzie działać. USB pracuje w trybie
    wyłączności - czyli 1 user w danym momencie. No i dostęp dla tego
    usera jest do całego dysku. Przez sieć możesz mieć wielu userów w
    jedneym moemncie i mają oni dostęp do zasobów taki jaki im
    zdefiniujesz.

    Zdrówko