  • 21. Data: 2009-01-11 21:06:22
    Temat: Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > Niemniej, mnostwo lokalnych firmowych kacykow probuje uzurpowac
    > sobie uprawnienia, ktorych nie posiadaja, a o ile Andrzej Lawa
    > nie konfabuluje, to sady zaczynaja rozwijac niebezpieczna dla obywateli
    > linie orzecznictwa, gdzie odmawiaja temu obywatelowi czynnego prawa
    > przeciwstawienia sie zamachowi na jego prawa ze strony byle ochroniarza.

    Nie do końca tak - asesorzynka z Pruszkowa orzekła, że nie wierzy w
    zamach ze strony ochroniarza: na podstawie jej wiedzy o rzeczywistości
    uznała za prawdziwe zeznania świadków - czyli ochroniarzy - że ich wodzu
    aparatu mi nie wyrywał, a tylko się wylegitymował na co bez powodu
    został przeze mnie zaatakowany gazem. Ale był dzielny i podczas tego
    psikania gazem cały czas mi zalecał udanie się do dyrekcji (przynajmniej
    tak się układają ich zeznania i sąd nie widzi w nich żadnej sprzeczności).

    Ponadto sąd uznał, że miałem obowiązek słuchać się ich poleceń, bo oni
    nie mają obowiązku znać prawa (w wersji pisemnej uzasadnienia
    asesorzątko się nieco zmitygowało i wycofało się z uwagi o tym, że
    ochroniarze nie mają obowiązku znać prawa - niemniej jednak opinia sądu,
    że należy wykonywać ich pozbawione podstaw prawnych polecenia pozostała).

    W szczególności sąd *nie* odniósł się w ogóle do kwestii zasadności czy
    obowiązywania jakichkolwiek zakazów fotografowania (ta kwestia została
    zbyta milczeniem).

  • 22. Data: 2009-01-11 21:10:43
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

> [...]
    > W szczególności sąd *nie* odniósł się w ogóle do kwestii zasadności czy
    > obowiązywania jakichkolwiek zakazów fotografowania (ta kwestia została

    no właśnie - prawo jedno, wyroki sądu drugie, a trzecie realia życia i np
    spotkania z różnej maści mniej lub bardziej profesjonalnymi ochroniażami,
    aktywistami lokalnymi itepe.........

    Sebastian

  • 23. Data: 2009-01-11 21:13:38
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    ochroniażami,

    fuuuuuu ale mi sie "klikło" ;)

    --

    Sebastian

  • 24. Data: 2009-01-11 21:31:03
    Od: Jurekk <"Jurek:)"@aol.pl>

    z zewnątrz możesz fotografować wszystko, jak nie jesteś na czyjejś
    posesji, nie musisz pytać nikogo o zgodę.
    poszukaj w prawie prasowym lub tv , nie pamiętam paragrafów

    tak samo jak na fotce masz chyba więcej jak 3 osoby to nie musisz ich
    pytać o zdanie o publikacje-bo się liczy jako tłum , a na tłum zgody
    publikacji nie trzeba

  • 25. Data: 2009-01-11 21:50:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    basti78 pisze:

    > no właśnie - prawo jedno, wyroki sądu drugie, a trzecie realia życia i
    > np spotkania z różnej maści mniej lub bardziej profesjonalnymi
    > ochroniażami, aktywistami lokalnymi itepe.........

    Niemniej jednak równie dobrze można rozważać legalność noszenia szalika
    w jakichś konkretnych kolorkach, jarmułki, gotówki czy nawet legalność
    własnego życia - wszystko to może wzbudzić kontrowersje i żywiołowe
    reakcje, z napadami rabunkowymi i gwałtami włącznie.

  • 26. Data: 2009-01-11 21:56:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    basti78 pisze:

    > JAKIE PODSTAWY PRAWNE (jakie dokladnie przepisy) regulują coś takiego?

    Czekamy teraz na post z drugiej strony:

    "Pracuję jako Office Building Security Oficer w budynku Deawoo w
    Warszawie, widzę że jakiś potencjalny terrorysta mierzy z przedmiotu
    przypominającego broń do budynku, grzecznie zwróciłem mu uwagę na to że
    nie wolno tak robić.
    Motywując to niską temperaturą otoczenia on nakazał mi odejść, co
    niezwłocznie uczyniłem.
    Czy miał prawo nakazać mi odejść? Jaka była podstawa prawna takiego nakazu?"

    ;)

    A poważnie - przyszedł, coś tam sobie powiedział co olałeś i tyle.
    Nie ma podstawy prawnej - ot może dostał polecenie od zwierzchnika że ma
    widząc fotografa wychodzić i tak mówić. Może chciał tak powiedzieć żeby
    się dowartościować itp. itd.

    IMO powiedzieć może. Wyegzekwować niczego już nie może (typu zabieranie
    aparatów itp.).

    Robić zdjęcia budynków możesz.

  • 27. Data: 2009-01-11 22:10:55
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    basti78 wrote:
    > witojcie
    >

    > z zycia wzięte - dzis sobie fotografowałem budynek daewoo w
    > Warszawie, z zewnątrz, stałem z racji jego rozmiarów po drugiej
    > stronie ulicy więc nie na ich terenie
    >
    > na co komandos pokładowy wyskoczył do mnie, acz dość uprzejmie, że
    >
    > - przepraszam, ale nie może Pan robić zdjęć
    > - dlaczego?
    > - bo to budynek prywatny
    >
    > oczywiscie grzecznie mu odpowiedziałem, żeby sobie poszedł bo
    > zmarźnie a ja mam prawo robic tu zdjecia - poszedł ;)

    no i dobrze zrobiłeś
    ludzie jeszcze się nie nauczyli, że ciecie są pierwszą linią ataku
    pomimo działania wbrew prawu chcą zmusić ludzi do zaniechania oczywistych
    czynności tak by było to wygodne dla zarządcy...

    możesz fotografować wszystkie budynki, kiedy i jak Ci się to podoba...

    > zdjecia zawsze robiłem tylko dla siebie (te także wyłacznie dla
    > siebie), acz powoli sie to zmienia, wiec:
    >
    > JAKIE PODSTAWY PRAWNE (jakie dokladnie przepisy) regulują coś takiego?

    konstytucja?

    --
    pozdrawiam

  • 28. Data: 2009-01-11 22:11:43
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > W szczególności sąd *nie* odniósł się w ogóle do kwestii zasadności
    > czy obowiązywania jakichkolwiek zakazów fotografowania (ta kwestia
    > została zbyta milczeniem).

    sie pytałem miesiąc temu....
    ale się znów zapytam...

    coś dalej będzie się działo?

    i powtórzę jeszcze raz:
    prasa, radio, telewizja ;]

    --
    pozdrawiam

  • 29. Data: 2009-01-11 22:17:23
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > sie pytałem miesiąc temu....
    > ale się znów zapytam...
    >
    > coś dalej będzie się działo?
    >
    > i powtórzę jeszcze raz:
    > prasa, radio, telewizja ;]

    tfu... az zagooglowałem

    3 tygodnie temu
    i moja odpowiedź brzmi

    zaczynam szukac sensownych i konkretnych dojść
    ale w ogólności tak
    tylko więcej w Łodzi niż w Wawie - ale da się poszukać i w Wawie...

    mam dość sytuacji w której byle cieć w mundurze wywołuje w większej części
    społeczeństwa spazmy jakby był agentem CBA
    a oni jeszcze wykorzystują owy strach/schizę zwykłych ludzi....

    --
    pozdrawiam

  • 30. Data: 2009-01-11 22:23:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > sie pytałem miesiąc temu....
    > ale się znów zapytam...
    >
    > coś dalej będzie się działo?

    Czekam na pisemne uzasadnienie odrzucenia apelacji - a potem (mam
    nadzieję) skarga kasacyjna.

    Do metod starej Pawlakowej jeszcze nie chcę się posuwać ;->

    > i powtórzę jeszcze raz:
    > prasa, radio, telewizja ;]

    Miałeś podać jakieś kontakty ;)

    Pisałem na standardowe skrzynki kontaktowe i póki co cisza. Helsińska
    fundacja też milczy, choć ponoć w tym tygodniu ktoś ma się już tym zająć.

    Swoją szosą porządny flash-mob by się też przydał... Lipton z
    warszawskiej grupy miał coś organizować, ale mu edukacja przeszkodziła
    (a potem nastała zima ;) )