  • Data: 2018-04-12 17:32:05
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Musiałbyś mi trochę pomóc bo za daleko od mojej dziedziny. Jest gdzieś
    > dostępny jakiś schemat, żebym miał jasność jak to wszystko do kupy
    > standardowo wygląda? Z chęcią się douczę bo temat ciekawy. Nb. tam (w
    > reaktorze) nie stosuje się normalnie takich U-rurowych wymienników? One
    > nie są chyba mikrokanałowe?

    Jest klasa reaktorów jądrowych które mają wytwornicę pary wewnątrz zbiornika
    reaktora. I ta wytwornica może być kompaktowym wymiennikiem. I ja coś takiego
    skonstruowałem, ale większość propozycji klient odrzucił. Za duża bezwładność
    wielkiego projektu, za mało czasu na eksperymentowanie, więc nawet się nie zdziwiłem.
    To był też mikrokanalikowy wymiennik, ale inny niż na tym filmiku. Niemniej jednak,
    dałoby się tam puścić obieg turbiny w kanalikach uformowanych w serię pętelek, jak to
    u Tesli. Ale to było kilka lat przed Fukushimą, wtedy nikt nie myślał czym może się
    skończyć zanik zasilania systemów reaktora.