  • Data: 2018-04-12 20:41:57
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 Apr 2018 08:32:05 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Jest klasa reaktorów jądrowych które mają wytwornicę pary wewnątrz
    > zbiornika reaktora. I ta wytwornica może być kompaktowym
    > wymiennikiem. I ja coś takiego skonstruowałem, ale większość
    > propozycji klient odrzucił. Za duża bezwładność wielkiego projektu,
    > za mało czasu na eksperymentowanie, więc nawet się nie zdziwiłem.
    > To był też mikrokanalikowy wymiennik, ale inny niż na tym filmiku.
    > Niemniej jednak, dałoby się tam puścić obieg turbiny w kanalikach
    > uformowanych w serię pętelek, jak to u Tesli. Ale to było kilka lat
> [...]

    Hm ...
    -eksperymentalna konstrukcja to chyba powinna byc w eksperymentalnym
    reaktorze, a taki za duze pieniadze to chyba powinien uzywac
    sprawdzonych rozwiazan ? Jeszcze rozumiem gdzies na zewnatrz, gdzie
    mozna wymienic w razie potrzeby, ale w srodku ?

    -myslisz, ze to by dzialalo bez pompy ?
    Zawor Tesli ladnie opor stawia, ale zeby mial napedzac ...

    -w sumie - to dzieki konwekcji pionowa wytwornica moglaby chyba
    awaryjne chlodzenie zapewnic, i nie musi byc skomplikowana - wystarcza
    proste rury.

    -... a mnie sie inzektor jak to w starym parowozie podoba, i tez
    dziala bez pradu.

    -... a w zasadzie to gdzie sie takie pomysly testuje ?
    Powazne firmy maja testowe reaktory ?

    Albo np nowy ksztalt lopatek do 500MW turbiny ... testowa
    elektrownia?

    J.