eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZjawisko Leidenfrosta jako napęd › Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <5acca1d4$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <PEazC.103242$Ej6.42844@fx11.ams1>
    <1...@g...com>
    <vKezC.155592$Ze5.19564@fx17.ams1>
    <4...@g...com>
    <2dBzC.190888$cC7.72331@fx19.ams1>
    <5...@g...com>
    <4oGzC.243613$sL6.47615@fx02.ams1>
    <0...@g...com>
    <wMJzC.154158$VW3.122259@fx18.ams1>
    <2...@g...com>
    <k...@4...net>
    <EURzC.139108$2b7.9026@fx16.ams1>
    <1gil49m3r8krh.190zo1mbk8yyd$.dlg@40tude.net>
    <ywVzC.206973$zr6.79609@fx05.ams1>
    <5ad06cc9$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ad07342$0$31356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ad07868$0$987$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ad08bfb$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>
    <t91AC.232570$of3.200404@fx04.ams1>
    <5ad0a53a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ad0b330$0$1004$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Fri, 13 Apr 2018 17:41:32 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5ad0b330$0$1004$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <5ad0cfae$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.185.180.69
    X-Trace: 1523634094 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31351 79.185.180.69:59843
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3056
    X-Received-Body-CRC: 2644154664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40755
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-13 o 15:40, J.F. pisze:

    > tylko nie opisali jak zrobili, ani jak zbudowany ... kupili gotowy ?
    >

    Włącz tłumacza, tu masz wykaz części do budowy.
    https://pterodactylus.cz/trkac.php

    Na tym filmie jest opis historii budowy z angielskimi napisami:
    https://youtu.be/8alEuZ2MrMQ

    > Tylko ze to wymaga specyficznego zaworu ... Teslą sie chyba tego nie
    > zastapi :-(

    Zawór zrobili z kawałka skóry, przez to jest cichy :)


    >
    > Ale dlaczego mu sie to wzbudza ... niezbyt rozumiem.
    > Czyzby jakies odbicie fali obnizalo cisnienie az do otwarcia zaworu ?
    >

    Ciecz płynąca w rurze ma energię kinetyczną.
    W chwili zablokowania przepływu, energia ta zamienia się w energię
    potencjalną objawiającą się w formie ciśnienia cieczy.
    To ciśnienie daje dużą wysokość podnoszenia.

    Przykład:
    W rurze płynie m1=10 litrów wody z wysokości h1=5m, więc ma energię
    kinetyczną: E1= m1*g*h1=10*10*5 = 500 J .

    Ta energia wystarczy, by podnieść m2=1 litr wody na wysokość 50m
    E2=1*10*50= 500 J


    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.04.18 20:08 J.F.
  • 13.04.18 21:14 WM
  • 13.04.18 23:29 J.F.
  • 14.04.18 13:10 WM
  • 14.04.18 15:05 J.F.
  • 14.04.18 17:59 WM
  • 14.04.18 18:48 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: