  • Data: 2018-08-10 08:17:07
    Temat: Re: Złącze M.2
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 05:56:34 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > "All major Linux distributions have NVMe driver in-box support(..)
    > The current status of the driver is included in the kernel
    > (3.3 or later)."
    >
    > Oczywiście firmware (BIOS czy inne UEFI) musi umieć
    > się bucić z takiego dysku, choć rzecz jasna można stosować
    > protezy w postaci /boot na innym urządzeniu.

    To jest jeden problem z głowy. Ale jest i inny, mianowicie płyta musi
    "umieć" NVMe. Powstaje pytanie czy moja jest taka. To płyta Asus
    H97-PLUS. Z jednej strony gdzieś wyczytałem że wsparcie dla NVMe jest
    dopiero od chipsetu Z97. W mojej jest chipset H97 ale przeglądając na
    ekranie opcje biosu znalazłem tam rubrykę dot. dysków NVMe. Ponieważ na
    razie takiego nie mam, opcja jest nieaktywna. Powstaje pytanie - kupować
    dysk NVMe czy nie? :)

    --
    Jacek
    I hate haters.