  • Data: 2018-08-16 19:11:04
    Temat: Re: Złącze M.2
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek Maciejewski" 2vdym4ph1y7q$.8v7aavhz4ylk$....@4...net

    > IntelR H97 Express Chipset with RAID 0, 1, 5, 10 and IntelR Rapid
    > Storage Technology 13 support
    > - 1 x M.2 Socket 3 with M Key, type 2260/2280 storage devices support
    > (both SATA & PCIE mode)*

    IMO:

    oba SATA i PCIE

    IMO coś nie tak. ;)

    0. Jakie 'oba'?
    1. Ta jedna dziura jest i SATA, i PCIE?

    Ja mam dziurę z jednym ,,wypustkiem'' czy hamulcem. ;)
    Mniemam, że to 'M'... SAPort Acera mówi, że to SATAonly,
    podając jako sprawdzone dyski SATA z dwiema dziurami.

    Mam tedy dylemat -- czy można w takiej [malutkiej]
    dziurze ukryć jednocześnie i SATAnistów, i PCIekspresowych?...

    Jeśli tak -- być może SAPort Acera nie mówi mi prawdy?
    Może i u mnie dałoby się wrzucić PCIe, ale nie NVMe?...
    Jeśli tak -- po co mi PCIe, skoro mnie interesuje
    przewaga NVMe nad AHCI...

    A jeśli to zarazem PCIe (choć nie wiem, jak) to może
    NVMe jest tylko kwestią nowszego BIOSu? [wiem, BIOS
    to obecnie nazwa zakazana...]

    -=-

    Tracę masę czasu przez politykę M$ -- RAMkowego niebuforowania
    tego, co istotne i zarazem niewielkie... Ponadto nawet Seagate
    zaczyna produkować ,,dyski'' SSD... Obie te ostrogi ;) kłonią
    mnie delikatnie ;) do przerzutu na SSD... Nie chcę jednak ;)
    wpakować się w coś niezjadliwego...

    Mam M.2 z jednym hamulcem i odpowiedź Acera -- że to SATAonly...
    Nie interesują mnie makabryczne transfery, ale wyzwolenie się
    z polityki IDE (niby już dawno jest AHCI bez wczesnodziecięgo
    IDE) i bez graniczeń AHCI... NVMe wygląda smakowicie, ale co
    z tego, jeśli płyta (sprzętowo czy softowo) nie obsłuży tego?...

    -=-

    Chętnie dowiem się, co wstawiłeś, co sprawdziłeś, na czym
    poparzyłeś się :) -- itd...

    -=-

    Mnie oczęta śmieją się do EVO 9...

    -=-

    Tu taka sugestia... dyski SSD słabo nadają się na SWAPy, zaś RAMki
    nawet wielkie, mogą okazać się i za małe, i za drogie... Czy nie
    można budować RAMek dwupoziomowych?

    - RAM szybki
    - i RAM wolny, stary, więc makabrycznie tani i duży, tylko do SWAPowania...

    Dla mnie na razie 12 GB by starczyło, ale niestety nadal ze SWPAem.
    Bez SWAPu? IMO znacznie więcej...

    -=-

    Problemem HDD nie jest mały transfer, lecz czas dostępu
    i wielozadaniowość, czy raczej jej brak. ;) Wiem, że AHCI
    to nie pierwotny IDE czy EIDE, lecz nadal problem zostaje...

    Oczywiście można to i owo ;) buforować w szybkich RAMkach
    (jak to ma miejsce we wcześniejszych systemach? ma nadal,
    ale w mniejszym stopniu) ale z jakiegoś ;) powodu tFUrcy
    W10 czynią inaczej, marnując masę czasu na lagowanie...

    -=-

    Chętnie poczytam innych, którzy mają coś ciekawego do
    powiedzenia o M.2 -- zarówno o SATA, jak i o PCIe...
    Najmilej widziani praktycy...

    BTW -- czy SATAnizm odchodzi na zawsze do lamusa?
    Po co to w ogóle istniało, skoro dyski mogły
    pracować na PCIe (a może i na PCI?) od zawsze?...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,