  • 91. Data: 2012-10-25 17:00:29
    Temat: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-25 09:57, AZ pisze:

    > No to magiku oswiec nas tu wszystkich czym jeszcze mozna regulowac
    > swiatla?

    Jak "jeszcze"?

  • 92. Data: 2012-10-25 19:55:30
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    > Jeszcze raz: IMO, jeśli ustawodawca LITERALNIE nie zabronił przerywania
    > badania, to nie zabronił.
    > Oczywiście, masz 100% racji że "regulacja" nie może być objęta badaniem.
    > Ale jeśli jest robiona w przerwie badania, trzeba by wykazać, że
    > coś zabrania bądź regulacji bądź przerwy.
    >

    > pzdr, Gotfryd

    Przerywania badania urzędowego nie rozważałem, ale rzeczywiście racja
    skoro można przerwać badanie bo zakazu przerywania badania wprost chyba
    nie ma (nie jestem pewien na 100 % ale poszukam) i w tej przerwie można
    wykonać regulacje, ba nawet można skasować klienta za tą usługę
    Pozdr
    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 93. Data: 2012-10-25 20:20:44
    Od: <9...@3...202044.invalid> (Tom N)

    qnick w

> [...]
    ^^^^^^^

    > W którym miejscu to ze biorę DR "pacjent" sam daje, czy w tym że po
    > sprawdzeniu numerów i zapisów wpisuję do programu od razu. Też cytujesz
    > co Ci pasuje.

    > No tylko żeby Ci nie zarzucili podczas kontroli że robisz niezgodnie z
    > ustalonym zakresem bo robisz więcej niż Ci każą.

    Mnie? A niby dlaczego mieliby coś zarzucać.

    > Sprawdzania sprawności amortyzatorów nie ma w zakresie okresowego.

    Czyli nie telepiesz?
    To po co w takim razie w "cenniku ministerialnym": 2.9 działania
    amortyzatorów jednej osi 14,00. Nie ma tam mowy o "oględzinach", tylko jest
    o "działaniu".
    Z tego na wprost wynika przecież, że przy ponownym badaniu -- spowodowanym
    wcześniejszym negatywem dla amorków -- powinieneś telepać, pisałeś przecież
    trzymasz się wytycznych ministra literalnie...

    Ale może napiszesz chociaż dlaczego w rozporządzeniu jest mowa o regulacji
    ciśnienia w oponach?

    --
    'Tom N'

  • 94. Data: 2012-10-25 20:29:34
    Od: <4...@6...202934.invalid> (Tom N)

    qnick w

    > Najwyżej Ci Policja zatrzyma ten dowód.

    A najniżej? Bo policjant nie będzie miał podstaw do zatrzymania DR, pomimo,
    że Ty wystawiłeś "negatywne zaświadczenie". DR jest ważny, pojazd sprawny.
    Dałeś sie wpuścić w znaczenie słowa "mogę" i założyłeś, że mi nie wolno pod
    groźba "kary" jeździć pojazdem, który u ciebie badań nie przeszedł, ale
    tylko na tyle, ze mi DR nie zatrzymałeś

    --
    'Tom N'

  • 95. Data: 2012-10-25 21:05:55
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-25 20:20, (Tom N) pisze:
> [...]
    > trzymasz się wytycznych ministra literalnie...
    >
    > Ale może napiszesz chociaż dlaczego w rozporządzeniu jest mowa o regulacji

    Nie, no chyba że mam podejrzenie że są niesprawne.

    Pod 2 są ponowne sprawdzenia, na okresowym nie telepiesz bo nie musisz a
    na poprawce już tak, niestety nie ja to wymyśliłem.
    A regulacja ciśnienia jest po to żeby "pacjent" był zadowolony bo
    przecież nie do sprawdzania amortyzatorów którego nie musisz robić.

    Tak możemy roztrząsać wiele tematów z tej dziedziny możemy również
    zacząć się spierać o termin badania p-py lekkiej marki SAM jeśli masz z
    nimi do czynienia itd. ale tu chodziło o regulację świateł.
    Zgodziłem się z Gotfrydem że skoro można przerwać badanie okresowe bo
    przecież nie ma przepisu który tego zabrania, to można w tej przewie
    zrobić regulację :) czy tam za free czy za opłatą.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 96. Data: 2012-10-25 21:20:15
    Od: <5...@8...212015.invalid> (Tom N)

    qnick w

    > Nie, no chyba że mam podejrzenie że są niesprawne.

    > Pod 2 są ponowne sprawdzenia, na okresowym nie telepiesz bo nie musisz a
    > na poprawce już tak, niestety nie ja to wymyśliłem.

    Ale ja to wymyśliłem, a ty sie znowu dałeś wpuścić -- od kiedy cennik jest
    podstawa prawną do wykonywanych czynności?

    > A regulacja ciśnienia jest po to żeby "pacjent" był zadowolony bo
    > przecież nie do sprawdzania amortyzatorów którego nie musisz robić.

    Czyli nie przyszło ci do głowy, że właściwe ciśnienie w oponach ma wpływ na
    wynik badania ustawienia świateł. Moje gratulacje, po raz kolejny pan
    zapunktował ujemnie.

    > Tak możemy roztrząsać wiele tematów z tej dziedziny możemy również
    > zacząć się spierać o termin badania p-py lekkiej marki SAM

    > ale tu chodziło o regulację świateł.

    Cały czas.

    > Zgodziłem się z Gotfrydem że skoro można przerwać badanie okresowe bo
    > przecież nie ma przepisu który tego zabrania, to można w tej przewie
    > zrobić regulację :) czy tam za free czy za opłatą.

    Przecież Gotfryd wyraźnie zastrzegł, że nie chce we flejmie przeszkadzać --
    tego tez nie zrozumiałeś?
    Jego argumentacja to jego sprawa, jeśli będę miał ochotę ją przedyskutowac
    to zrobię to, a póki co idę trop w trop za twoim sposobem myślenia i kroku
    po kroku pokazuję dziury w "drodze" które robisz

    --
    'Tom N'

  • 97. Data: 2012-10-26 00:07:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Oct 2012, qnick wrote:

    > Przerywania badania urzędowego nie rozważałem,

    No i Twoje czynności zostały "zalegalizowane" :D
    Jakbyś znalazł dziurę w całym daj znać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2012-10-27 22:09:57
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-10-22 20:35, qnick pisze:

    > Na ceny narzekają właściciele nie diagności. Diagnosta może jedynie na
    > zarobki ponarzekać. A stacji powstaje dużo bo każdemu się wydaje że to
    > taki złoty interes, a niestety już tak nie jest. Niech powstają nowe
    > będzie łatwiej o robotę

    jak już jesteś taki drobiazgowy i czepiasz się różnicy między diagnostą
    a właścicielem stacji diagnostycznej to ja tez się pouczepiam.

    może o robotę będzie więcej łatwiej ale o pieniądze nie.