  • Data: 2018-03-24 10:05:17
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 22 Mar 2018 23:34:28 +0100, Marek S napisał(a):
    > Wczoraj miałem okazję przejechać 800km po autostradach. Nie mierzyłem
    > niczego ze stoperem w ręku bo nie miałem jak. Mogę więc głupoty gadać.
    > Obserwowałem jak auto przyspiesza. Całkowicie wizualnie, licząc
    > interwały czasowe między wskazaniami prędkościomierza.

    Przydaje sie film z komorki ... moze sie tez okazac, ze
    predkosciomierz w tym aucie za bardzo cyfrowy.

    GPS pewnie za malo dokladny, ale nowoczesne komorki maja tez
    akcelerometry. Mozna sie tez podpiac ELM327.
    Nie ma jakiegos programu do pomiaru przyspieszenia samochodu ?

    I jak mierzyles - pedal w podloge od 120 ?
    czy od 140, a w drugim pomiarze od 160 ?

> [...]
    > różnica w nabieraniu prędkości ze 140->160 vs 160->180. Ilekroć
    > skupiałem się na tym, to zawsze okazywało się iż ten drugi zakres
    > zajmował mniej czasu jakby nie liczyć. Okazało się, że nie jest to
    > jednak odczucie rosnącego przyspieszenia (jak domniemałem) lecz
    > fizycznie wzrastającej prędkości. Czuć to "w fotelu" nawet. W okolicach
    > 160km/h czuć narastające wciskanie w fotel. Zabij mnie, ale nie potrafię
    > tego wytłumaczyć. Okolice 2200-2800 obr (może 3000 - ciężko powiedzieć)
    > dają większe przyspieszenie niż wyższe lub niższe obroty.

    Dziwne troche.
    To ten silnik ?
    https://drive.google.com/file/d/15hIvlD03Y8LmQI4GCyy
    JySCzLlA4k8Tz/view

    co to za dwa wykresy ?

    Jak rozumiem - maksymalny moment masz w okolicach 2500 rpm.
    Czyli gdzies przy 150km/h. Do tych 3000 rpm moment wciaz wysoki.
    Ale opory powietrza rosna, i 160-180 powinno byc gorzej.

    Skrzynia automatyczna ... ale jaka - DSG, czy z hydro ?

    A trybu "sport" tam nie ma ? Bo nas by interesowalo jak to wychodzi
    przy tych predosciach, ale wyzszych obrotach.

    Moze po prostu turbo dziure zmierzyles ?

    J.