-
Data: 2018-03-18 14:26:44
Temat: Re: Znowu o rondach
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-03-18 o 12:39, Tomasz Pyra pisze:
> Oczywiście milej zjechać do lewej jak się nie skręca w prawo, żeby
> umożliwić komuś wjazd, ale specjalnego zagrożenia z powodu niezrobienia
> tego to nie ma.
Tomku, temat wałkowany często. Nie masz racji moim zdaniem.
Stłuczki na rondach nie są rzadkością. O ile jednopasmowe są ok, to przy
rondach wielopasmowych i nie turbinowych to zmora. Chodzi głównie o
zmianę pasa. Chyba wspominałem o tym Tobie w innej dyskusji - znajomy z
drogówki opowiadał mi jaka jest różnica między młodym "drogówkowiczem" a
doświadczonym w kontekście badania zdarzeń na takich rondach. Młodzian
ponoć patrzy na znaki i kończy sprawę. Bardziej doświadczony bada
wgniecenia, ustala kąt uderzenia itp. Oczywiście w skrócie. A wszystko
to było w kontekście rond wielopasmowych i ciągłych wezwań do tych
stłuczek. Otóż typowa sytuacja to jednoczesny wjazd na rondo gdy ktoś
inny zmienia pas z lewego na prawy. Tej sytuacji praktycznie nie ma w
wersji "wyprostowanej" jak w Twoim przykładzie. Owszem, też się zdarza
ale to wynik braku wyobraźni / kultury kierowców i łatwo unikać kolizji.
Przy wielopasmowych rondach odcinek kiedy pas trzeba zmienić by zjechać
w prawo często jest bardzo krótki względem mijanego kolejnego wjazdu na
to rondo. Druga rzecz to widoczność w prawym lusterku na zakręcie
ciągłym lewym (jakim jest rondo) jest bardzo ograniczona. To drugi
czynnik ryzyka. Warto liczyć użycie klaksonu przez kierowców w tym
obszarze by oszacować kolizyjność.
Tak na marginesie, bardzo spodobało mi się wykonanie nowego ronda
wielopasmowego turbinowego. Rozdzielenie pasów wykonano za pomocą
przerywanych betonowych krawężników. Jak dla mnie - ideał.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.03.18 14:37 Cavallino
- 18.03.18 14:38 Cavallino
- 18.03.18 16:42 yabba
- 18.03.18 17:36 Marek S
- 18.03.18 19:24 Shrek
- 18.03.18 19:44 Shrek
- 18.03.18 19:49 z
- 18.03.18 20:19 Shrek
- 18.03.18 21:15 t-1
- 18.03.18 21:32 Flaros
- 18.03.18 21:42 Shrek
- 18.03.18 21:49 z
- 18.03.18 21:54 z
- 18.03.18 21:58 Shrek
- 18.03.18 22:13 Akarm
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=