  • 11. Data: 2012-08-19 19:03:41
    Temat: Re: akumulator Centra Plus vs Futura
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2012 15:08:54 +0200, a...@p...pl napisał(a):

    > nigdy nie slyszalem tej nazwy.

    ZAP Sznajder. Chyba czesto robia pod innymi markami.

    > Jest jeszcze Jenox z Bydgoszczy - jakies opinie?

    Ani zle, ani znakomite, ot, zwykle akumulatory - przez pare lat dobre.

    > A Centra robi jeszcze akumulatory w Polsce czy wszystko teraz to
    > MejdYnCzajna?

    Wydaje mi sie ze robia - akumulatory ciezkie, pordukcja prosta, a transport
    nieoplacalny.

    J.

  • 12. Data: 2012-08-19 19:30:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Wydaje mi sie ze robia - akumulatory ciezkie, pordukcja prosta, a
    > transport nieoplacalny.

    ale ziemniaki z Egiptu chamy wożą

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 13. Data: 2012-08-19 20:02:55
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > a co to jest ten opad masy?

    http://dobreakumulatory.pl/content/13-budowa-akumula
    tora

    Oberwanie z kratki elektrody dodatniej/ujemnej masy czynnej.

    W internecie znajdziesz duzo opinii jakie to te Futury sa delikatne i jakie
    przeboje maja z nimi ludzie.
    Na dzien dobry po oddaniu na gwarancji akumulatora zostalem oskarzony o
    uszkodzenie przeze mnie akumulatora. W 3 tygodnie kulfa opad masy...? Bo mam
    auto uszkodzone. Dobrze,. ze o tym Bosch Silver 7-letni nie wiedzial i
    dzialal sobie w najlepsze podczas miesiecznego (czy póltorej) okresu
    laskawie rozpatrywanego mojego przypadku. Podczas gdy Futura zdychala
    samoistnie w niecale 3 tygodnie od ladowania, stary Bosch zdechl mi tylko
    jak bylo -20 na dworze. I tylko dlatego postanowilem go wymienic na Centre
    po dobrych wspomnieniach z pracy Plusa. Zajebisty blad ze wzielem Future.

    Nowa po wymianie pojezdzila juz normalnie, ale po niecalych 2 latach auto
    sprzedalem, wiec nie wiem co dalej.
    Do aktualnego wsadzilam Varte Silver i 2 lata jest gites.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2012-08-19 21:22:16
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    a...@p...pl napisał(a):

    > a co to jest ten opad masy?
    >
    > G.

    To najczęstsze uszkodzenie akumulatora samochodowego spowodowane przez
    użytkownika. Akumulator samochodowy rozruchowy możesz ładować napięciem z
    zakresu 14-14,75V dziesięć lat bez przerwy i nic mu nie będzie poza normalnym
    zużyciem wynikającym z upływu czasu. A możesz go wykończyć przez dwie godziny
    ładując napięciem 17V. To tak w uproszczeniu.

  • 15. Data: 2012-08-19 21:32:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2012 19:22:16 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> [...]
    > zużyciem wynikającym z upływu czasu. A możesz go wykończyć przez dwie godziny
    > ładując napięciem 17V. To tak w uproszczeniu.

    Nie, w 2h nie wykonczysz ... a moze to nie bylo 2h ?

    Kiedys mi regulator strzelil pod Klodzkiem a trzeba bylo do wrocka w korku
    dojechac.

    J.

  • 16. Data: 2012-08-19 21:47:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-19 21:32, J.F. pisze:

    > Nie, w 2h nie wykonczysz ... a moze to nie bylo 2h ?
    >
    > Kiedys mi regulator strzelil pod Klodzkiem a trzeba bylo do wrocka w korku
    > dojechac.

    Ojej, ta 8 (i okolice) to strasznie podła i złośliwa trasa. Trzeba było
    wyciągnąć z alternatora co trzeba.

  • 17. Data: 2012-08-19 21:53:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2012 21:47:47 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Ojej, ta 8 (i okolice) to strasznie podła i złośliwa trasa. Trzeba było
    > wyciągnąć z alternatora co trzeba.

    Nie, trzeba bylo dokladnie obejrzec co sie kupuje. Nie wystarczy "SKF",
    bardziej istotne jest zeby nie bylo napisu "made in italy" :-)
    Bo to nie regulator padl, tylko lozysko sie rozsypalo i koszyk zwarl
    regulator gdzie nie trzeba, bylo 19V chwilami.

    No coz, wlaczylem co sie dalo, mozliwie niskie obroty (a tam zlosliwie
    gorki), gdzie sie da to na luzie ... i jakos dojechalismy :-)
    Chyba lepiej miec 19V niz brak ladowania noca ..

    J.

  • 18. Data: 2012-08-19 22:08:39
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 19 Aug 2012 21:53:43 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Bo to nie regulator padl, tylko lozysko sie rozsypalo i koszyk zwarl
    >regulator gdzie nie trzeba, bylo 19V chwilami.

    a co to jest ten SKF? Wiec jaki regulator najlepiej kupic do SC
    rocznik 2000 1100cm3 ?

    --
    ThinkXtra

  • 19. Data: 2012-08-19 22:55:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Nie, trzeba bylo dokladnie obejrzec co sie kupuje. Nie wystarczy
    > "SKF", bardziej istotne jest zeby nie bylo napisu "made in italy"
    > :-)

    Wiadomo że Włochom to najlepiej wychodzi makaron. Czy zatem pasków
    Gates "Made in Poland" należy się wystrzegać? ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 20. Data: 2012-08-20 08:12:12
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:k0red8$r81$1@inews.gazeta.pl...
    > użytkownika. Akumulator samochodowy rozruchowy możesz ładować napięciem z
    > zakresu 14-14,75V dziesięć lat bez przerwy i nic mu nie będzie poza
    > normalnym
    > zużyciem

    Wszystko zalezy od temepratury przy blisko 40 stopniach i 14,75 szlag go
    trafi bardzo szybko.
    W mróz za to ledwo co zauważy.

    --
    Pozdrawiam,