  • 11. Data: 2010-01-21 15:34:56
    Temat: Re: 'analogowa' klawiatura dla pic16f628
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik u napisał:

    > PIC16F628A i "bracia" mają pewne zalety.
    > To całkiem wydajne procesorki w obudowach klasycznych DIL do
    > prościutkich zastosowań.

    A to już AVR-ów nie robią w DIL-u ? ;-) Nie chcę rozpoczynać wojny PIC
    kontra AVR bo nie miałem wiele do czynienia z serią PIC, ale
    przeglądając dokumentację tych mniejszych procków jakoś nie mogę
    zauważyć przewagi PIC-a w jakimkolwiek punkcie. W porównaniu z serią '51
    jest dużo bardziej wydajny, ale z rodziną AVR to chyba już
    niespecjalnie. No może niski pobór prądu w PIC16F628A, ale Atmel też
    robi AVR-y z serii PicoPower. Czy dobrze doczytałem ? Ten PIC ma tylko
    ośmiopoziomowy stos ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2010-01-21 15:59:34
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:hj9sbk$kvf$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > dokumentację tych mniejszych procków jakoś nie mogę zauważyć przewagi
    > PIC-a w jakimkolwiek punkcie. W porównaniu z serią '51

    Pozwolę sobie nie wojować. Wolę PICe:-)

  • 13. Data: 2010-01-21 16:41:41
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 21, 9:36 am, "Piotr \"Curious\" Slawinski"
    <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote:
    > pewnie jak nie znajde to napisze,
    > ale po co wynajdowac kolo... ktos moze sie spotkal z gotowcem?

    http://www.rau-deaver.org/1-wire%20keyboard.html

    Marek

  • 14. Data: 2010-01-21 18:12:51
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik Zbych napisał:
    > A tutaj masz opis jak zrobić klawiaturę analogową bez ADC,
    > np. mierząc czas ładowania kondensatora:

    Czyli jednak z ADC, co prawda improwizowanym :-) Nie każde ADC jest
    przetwornikiem napięcie -> wartość cyfrowa.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 15. Data: 2010-01-21 18:27:43
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik u napisał:

    > Pozwolę sobie nie wojować. Wolę PICe:-)

    Czyżby Kolega celowo zakończył cytat na słowach: "W porównaniu z serią
    '51" ;-)
    Jeśli tak, to nie wątpię w słuszność podjętej decyzji :-)
    Ale oczywiście każdy ma swoje preferencje. Nie przeczę, że w niektórych
    zastosowaniach PIC-e mogą być lepsze od AVR-ów. Z PIC-ami miałem krótko
    do czynienia w czasach gdy królowała seria '51 i faktycznie był to wtedy
    solidny skok wydajnościowy. Były to jeszcze PIC-e z "oczkiem". Ale gdy
    "posmakowałem" pierwszego AVR-a to szybciutko zapomniałem o PIC-ach.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 16. Data: 2010-01-21 22:08:23
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Marek Lewandowski wrote:

    > http://www.rau-deaver.org/1-wire%20keyboard.html
    >
    > Marek

    o to chodzilo, dziekuje :)

    sam kod mierzacy czas ladowania kondensatora na dowolnym pinie kiedys
    robilem do obslugi potencjometrow midi, i pamietam dzialalo toto na 16f84 ,
    cos sie chyba uda posklejac :)

  • 17. Data: 2010-01-21 22:14:10
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    ad porad w tym watku - to ze sie da to juz wiem, bo robilem juz cos takiego
    tylko bez detekcji 'poziomow' (ich wykrywanie umozliwiloby szybsze wyjscie z
    petli a co za tym idzie szybszy odczyt klawiatury)
    po prostu szukam gotowca, coby nie klepac :)

    a pic akurat glownie dlatego ze mam juz gotowy kod do reszty projektu , i
    brakuje tylko klawiatury (hellshreiber) , dodawanie extra chipow czy zmiana
    procka vs wklejenie gotowca i podpiecie drabinki rezystorow .. poki co
    zostanie pic, docelowo fajnie byloby miec wersje i na atmele (taniej
    wyjdzie), ale to jak sie znajdzie czas na przeklepanie reszty kodu...

  • 18. Data: 2010-01-22 09:42:56
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 21-01-2010 o 23:14:10 Piotr "Curious" Slawinski
    <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> napisał(a):

> [...]
    > zostanie pic, docelowo fajnie byloby miec wersje i na atmele (taniej
    > wyjdzie), ale to jak sie znajdzie czas na przeklepanie reszty kodu...

    16F628 to procesor już nieco zabytkowy. Żeby było taniej i lepiej trzeba
    wziąć coś nowszego. W wyborze trochę ogranicza nas ta mało popularna
    obudowa 18-pin. Najsensowniejszy moim zdaniem wybór to PIC16F1827 -
    technologia XLP (popatrz w Electrical Specifications na prądy w Sleep -
    wersja LF przy 3V bierze 30 nA (@25 deg C), kwarc zegarkowy działa przy
    800 nA). Można do tego podłączyć klawiaturę pojemnościową - sprzęt
    (Capacitive Sensing Module) jest cały na pokładzie. Procesor jest oparty
    na nowym rdzeniu PIC16 - liniowa pamięć RAM (bez bankowania), porządne
    adresowanie pośrednie.

    Pozdrawiam,
    ae
    http://www.ekiert.com/microchip

  • 19. Data: 2010-01-22 09:53:50
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 21-01-2010 o 16:34:56 Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> napisał(a):

> [...]
    > jest dużo bardziej wydajny, ale z rodziną AVR to chyba już
    > niespecjalnie. No może niski pobór prądu w PIC16F628A, ale Atmel też

    Zobacz PICe z architekturą "Enhanced Midrange" oraz te z XLP:

    http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=
    SS_GET_PAGE&nodeId=2692
    http://www.microchip.com/xlp

    Pozdrawiam,
    Andrzej Ekiert
    http://www.ekiert.com/microchip

  • 20. Data: 2010-01-22 13:49:09
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 21 Jan 2010 16:59:34 +0100, u napisał:

    > Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    > wiadomości news:hj9sbk$kvf$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    > Pozwolę sobie nie wojować. Wolę PICe:-)

    Ja od zawsze robie w PIC'ach ale... coraz bardziej mnie wnerwiają,
    to brak reentrance, to jaja z usb, to jakieś powalone kompilatory...
    Do prostych zastosowań świetne, i trudno je zawiesić EMC, ale coraz częściej
    rozglądam się za czymś innym...

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB