  • 31. Data: 2015-05-25 18:29:51
    Temat: Re: aparat fotograficzny zasilanie "na paluszki"
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-25 o 12:34, J.F. pisze:
> [...]
    aa-2000mah-hit-i4990230295.html

    > Nie lepiej BC-700 ?
    Oczywiście że nie lepiej. Dla tego użytkownika, wątkotwórcy.
    BC-700, 900 itd to trzeba umieć używać niestety.

  • 32. Data: 2015-05-25 18:32:26
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-25 o 15:21, Paweł Pawłowicz pisze:
    aa-2000mah-hit-i4990230295.html

    > Zdecydowanie lepiej. Ta ładowarka należy do klasy "battery killer".
    > Używałem, niestety.
    Też używam czasami. Służy od 2 lat, nie uszkodziła żadnego aku.
    Ale trzeba wiedzieć, że ładowarka jest badziewna, jedyna kontrola
    ładowania to czas. Wkładam tam aku jak jest całkowicie wyładowane.
    Dzieciaki używają bo łatwa w obsłudze.

  • 33. Data: 2015-05-25 18:36:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze tak:

    > Od kilkunastu lat używam aparatów na paluszki i od czasu
    > pojawienie się Eneloopów zapomniałem, co to problemy z
    > akumulatorami. Obecnie do dwóch aparatów (małpka i lustrzanka)
    > używam łącznie 3 kompletów paluszków.

    > Błądzisz.

    żeby skały srały

    Paluszków trzeba pilnować, jest ich 2 lub 4 x więcej, aparat jest
    bardziej pękaty i cięższy, trzeba je ponumerować, kupić drogą
    ładowarkę, ktora ich nie zniszczy, po czasie zawsze jeden ma nóżkę
    bardziej niż drugi, trzeba mierzyć multimetrem, odrzucać zgniłe jabłka.

    Do aparatów raczej nie dają paluszków i ładowarek do nich a akumulatory
    dedykowane i ładowarki dają w komplecie (Benq LR100 kosztował 180zł)

    Mam wrażenie że akumulator Li-ion pozwala kilka razy więcej "odpocząć"
    i zrobić jeszcze kilka zdjęć. Na paluszkach było to ze 3 zdjęcia a na
    Li-ion z 10.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 34. Data: 2015-05-25 18:39:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 10:58:06 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    >Dla testu mogą być obojetne jakie.
    >Bo moja sugestia to raczej dla testu lub diagnostyki jest.

    No to nie wiem ... aparaty wymagajace bywaja, na "zwyklych" moga w
    ogole nie pociagnac...

    J.

  • 35. Data: 2015-05-25 18:45:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup

    >żeby skały srały
    >Paluszków trzeba pilnować, jest ich 2 lub 4 x więcej, aparat jest
    >bardziej pękaty i cięższy, trzeba je ponumerować, kupić drogą

    akumulatorow specjalnych tez trzeba zapas, do tego ladowarka sieciowa,
    samochodowa.
    Zestaw ladowarek, bo do kazdego inna.
    W razie potrzeby nie kupisz w kiosku, nie przelozysz do/z latarki,
    radia, gps ...

    >ładowarkę, ktora ich nie zniszczy, po czasie zawsze jeden ma nóżkę
    >bardziej niż drugi, trzeba mierzyć multimetrem, odrzucać zgniłe
    >jabłka.

    No widzisz, eneloopow jeszcze nie wyrzucilem, BC700 mierzy je za
    kazdym razem ... a to w koncu grupa elektronika, multimetr nie jest
    wyzwaniem :-)

    >Mam wrażenie że akumulator Li-ion pozwala kilka razy więcej
    >"odpocząć"
    >i zrobić jeszcze kilka zdjęć. Na paluszkach było to ze 3 zdjęcia a na
    >Li-ion z 10.

    Mozliwe, ale co to za zaleta - po pierwszym razie zmieniasz baterie i
    masz setke czy wiecej, a nie 10 z przerwami :-)

    J.

  • 36. Data: 2015-05-25 20:41:28
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-24 o 20:44, a...@g...com pisze:
    > witanko
    > temat jak wyzej, paluszki AA akumulatorki zasilajace wystarczaja na ok 10 zdjec, bo
    wiadomo

    taki aparat zre prad. Moze cos w zamian zaproponujecie? czyli np. jakis
    blok akumulatorowy

    w torbie i kabelek doprowadzajacy 3V napiecia i duzo pradu do aparatu
    fotograficznego.

    są dwie przyczyny:
    1/ sprzęt może wymagać zasilania z bateryjek 2x AA 1,5V. Być może przy
    naładowanych aku daje jakoś radę, jak napięcie spadnie to sprzęcik nie
    daje rady, mimo że teoretycznie aku naładowane. We współczesnym sprzęcie
    raczej sytuacja nie spotykana, elektronika przystosowana jest do
    zasilania z aku 1,2V. Ale w starszym sprzęcie się zdarzało.

    2/ Badziewne akumulatorki, możliwe, ze mierząc te aku zawsze pomiar
    będzie prawidłowy, bo one tak siadają pod obciążeniem, ze tylko pomiar
    napięcia podczas obciążenia by coś wykazał.

    Ja bym pożyczył porządne aku np. enoolopy od kogoś, naładowane i
    sprawdził jak się aparat zachowuje.
    Jeśli by nadal był problem, a zależało by mi na aparacie to kupiłbym te:

    http://www.akumulatorki.pl/?kategoria=Akumulatorki
    Czyli aku 1,5V - czyli RAM.
    Fakt dość mało popularne ale dają się ładować nawet 500 razy wg
    producenta, a to nie jest chińczyk.
    35pln za 4 szt. to nie wiele, porównując z ceną baterii.
    Czy się opłaca to nikt Ci nie powie, sam będziesz wiedział.
    Wszystkie Twoje kombinację z aku w torbie i tak taniej nie wyjdą.

  • 37. Data: 2015-05-25 20:43:18
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-25 o 20:41, Jawi pisze:

> [...]
    > Czy się opłaca to nikt Ci nie powie, sam będziesz wiedział.
    > Wszystkie Twoje kombinację z aku w torbie i tak taniej nie wyjdą.

    Pure Energy XL R6 (AA) 1,5V RAM - o te chodziło :)

  • 38. Data: 2015-05-25 20:48:09
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-25 o 20:43, Jawi pisze:

    > Pure Energy XL R6 (AA) 1,5V RAM - o te chodziło :)

    To znowu ja :)
    Te aku średnio nadają się do urządzeń z dużym poborem prądu jednak.

  • 39. Data: 2015-05-25 22:08:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 15:27, s...@g...com pisze:

    > Jak aparat jest wybredny to może nie pomóc. I wtedy trzeba sie posiłkować
    bateriami.
    Kiedy własnie jest odwrotnie, na bateriach pod dużym
    obciążeniem (2A) są takie spadki że aparat się wyłączał, naprawdę
    trudno było kupić dobre baterie, na enelopach nie ma tego problemu,
    aparat potrafi je rozładować do 1,1 V.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 40. Data: 2015-05-26 04:17:52
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Zestaw ladowarek, bo do kazdego inna.

    Do celów podróżnych kupujesz coś takiego:
    http://www.hahnel.ie/index.cfm?page=universalcharger
    s&pId=133
    sieciowa, samochodowa i naprawdę działa. Cena w okolicach 120, 130zł