  • Data: 2019-03-17 12:16:19
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml> szukaj wiadomości tego autora

    r...@k...pl w news:1duq8e1mibdq3rvsah0cj2msdorlut7pbj@4ax.com
    > Tylko, że kolega błędnie myśli że format nieskompresowany = dobra jakość
    > zdjęcia.

    kolega nie mysli blednie, bo uprzedzajaco - zeby nie ciagnac glutow w
    pseudodyskusji, napisal byl w root poscie:

    "[...] jedna rzecza jest technika - sam aparat, czyli matryca, obiektyw,
    etc., ale
    druga rzecza jest aplikacja do robienia foto. Aparatu/komorki w tej chwili
    nie poprawie w tej kwestii, wiec pozostaje zastanowic sie:
    jaka powinna byc aplikacja dla optymalnej jakosci foto? [...]"

    - tym samym dal cynk, ze o jakosci foto jako funkcji gratow w komorce
    rozmawiac nie chce, bo to dyskusja b. jalowa i oczywista, a postanawia
    skupic sie nad aplikacja do zapisywania foto, bo jesli cos na pstryk mozna
    (jednak) poprawiac, to poprzez przylozenie sie do wyboru lepszej (niz
    natywna) app.

    > Problem leży w tym, że fotki z telefonu są wujowe z samej jakości
    > aparatu, ale tylko czasem z powodu kiepskiego softu.

    a to juz jest problem nie tak oczywisty. Wyjasniam: Jesli juz masz w komorce
    aplikacje do zapisu foto, zapisuje do jpeg [nawet jesli twierdzi, ze do png]
    i mozesz wyznaczyc sobie poziom zapisu tzw 100% jakosci {jesli w ogole
    mozesz to wyznaczyc, bo czesto/najczesciej jest to slepo fabrycznie
    ustawione], to ja szukam aplikacji, ktora takze zapisujac do tzw 100%
    jakosci jpeg, zapisze go w lepszej jakosci, bo ma lepszy algorytm zapisu,
    czyli 100% nie rowna sie 100% i to jest sprawa znana, bo to, że firma ma
    dostep do darmowych bibliotek jpeg-owych nie oznacza, ze pisze aplikacje,
    ktora ma optymalne/b. dobre matryce opisujace kompresje.