  • Data: 2020-04-05 15:04:16
    Temat: Re: aplikacja foto dajaca nieostry drugi plan
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 5.04.2020 o 13:18, Mirek Ptak pisze:

    > Raczej otwartej przesłony --> małej głębi ostrości. Dostępne też w "krótkich"
    > obiektywach :)

    Generalnie głębia ostrości zależy od ogniskowej obiektywu:
    im dłuższa ogniskowa, tym głębia ostrości mniejsza, przy
    pełnym otwarciu przysłony. Oczywiście zmniejszając przysłonę
    powodujemy wydłużenie głębi ostrości i tu, i tu, ale przy
    krótkiej ogniskowej postęp będzie zdecydowanie większy.
    Określenie krótki/długi obiektyw ma sens tylko dla konkretnego
    aparatu - czytaj: konkretnej wielkości przetwornika obrazu.