  • 31. Data: 2012-08-21 14:26:22
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Niewiele jest państw w Europie, które mają bazpłatne autostrady
    (IRL,GB,S,FIN,D i pewnie jeszcze kilka) - zresztą przeważnie bezpłatne są
    dla turystów - opłacają je z róznych (dużych) podatków mieszkańcy danego
    kraju.
    --
    Bo taki mają interes by do nich jeździć.

  • 32. Data: 2012-08-21 14:32:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-08-2012 o 14:18:20 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

    > a dokładniej zapchaną płatną autostradą ... dodatkowo w ramach gratisu
    > czekając 33 min na bramkach wjazdowych we wrocku i 45 na wyjazdowych w
    > Sośnicy... ;) ;) - dane z niedzieli.
    > (BTW- Czy u nasz wszystko trzeba spierdolić?)

    Pokaż mi kraj (opłaty na bramkach) gdzie się nie stoi w czasie
    wyjazdów/powrotów wakacyjnych. Nasze autostrady są puste w porównaniu do
    włoskich/niemieckich/francuskich w tym okresie.

    TG

  • 33. Data: 2012-08-21 14:37:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
> [...]
    >kraju.
    >--
    >Bo taki mają interes by do nich jeździć.

    w/w przypadki ? Srednio podejrzewam. Zreszta zobacz ile innych panstw
    "turystycznych" wprowadzilo oplaty - nie zalezy im zeby do nich
    jezdzic ? Nie, podatek na turystow.
    Przeciez nie zrezygnujesz ze zwiedzania Rzymu z powodu oplat na
    autostradzie, ani z nart w Alpach z powodu 40zl na winietke.

    Po prostu - drogi sa relatywnie dosc drogie, autostrady bardzo drogie,
    wszystkie panstwa jakis tam system opodatkowania samochodow maja,
    wydatki budzetowe rosna ... i trzeba jakos budzet domknac nie
    przegrywajac wyborow.

    Jak autostrad nie ma, to mozna ich nie budowac i oszczedzac, mozna
    pozwolic je budowac prywaciarzom i nie wtracac sie w stawki, a jak
    autostrady juz sa mozna wprowadzic tanie roczne winietki.

    J.

  • 34. Data: 2012-08-21 15:27:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przeciez nie zrezygnujesz ze zwiedzania Rzymu z powodu oplat na
    > autostradzie, ani z nart w Alpach z powodu 40zl na winietke.

    Jak mają ten Rzym i te Alpy to Ty masz interes by do nich jeździć.

  • 35. Data: 2012-08-21 15:55:04
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Pokaż mi kraj (opłaty na bramkach) gdzie się nie stoi w czasie
    > wyjazdów/powrotów wakacyjnych. Nasze autostrady są puste w porównaniu do
    > włoskich/niemieckich/francuskich w tym okresie.

    Niemcy, Czechy, Słowacja, austria, szwecja... itd. ;)

    Podobne czasy oczekiwania (ok. połowe krótsze) są w normalnym
    tygodniu... to, że ktos kiedys przejechał bez kolejki Sosnice to tylko
    przypadek.
    Jakos nawet na Brenerze w sobote pełni sezonu narciarskiego nie stoi sie
    dłużej niz kilka min. Ale tych bramek jest tak 'kilka' a nie cztery jak
    u nas.

    Michał

  • 36. Data: 2012-08-21 16:05:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup

    >Niemcy, Czechy, Słowacja, austria, szwecja... itd. ;)

    No, jak w sezonie zabraknie winietek na stacji, to w trzech
    wymienionych krajach moze byc kiepsko.
    W Austrii kiedys mialem problem z kupieniem.

    >Jakos nawet na Brenerze w sobote pełni sezonu narciarskiego nie stoi
    >sie dłużej niz kilka min. Ale tych bramek jest tak 'kilka' a nie
    >cztery jak u nas.

    Ale u nas tych bramekj jest 9
    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,
    Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

    I na oko wszystkie czynne, bo 9 kolejek stoi :-)

    Sytuacje ratuje elektronika ... ale przeciez i u nas Kapsch sprzedaje
    tranceivery, kto narzeka moze sobie kupic i jechac szybka sciezka :-)

    J.

  • 37. Data: 2012-08-21 16:15:57
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F pisze:

    > No, jak w sezonie zabraknie winietek na stacji, to w trzech wymienionych
    > krajach moze byc kiepsko.
    > W Austrii kiedys mialem problem z kupieniem.

    > Ale u nas tych bramekj jest 9

    To może powinno ich byc 20?

    > I na oko wszystkie czynne, bo 9 kolejek stoi :-)

    a ile wjazdowych? ;)

    > Sytuacje ratuje elektronika ... ale przeciez i u nas Kapsch sprzedaje
    > tranceivery, kto narzeka moze sobie kupic i jechac szybka sciezka :-)
    żartujesz, prawda?
    Ciekawe jak dojedziesz do tej 'szybkiej sciezki' stojąc w 4
    kilometrowym korku.... ;)

    Michał

  • 38. Data: 2012-08-21 16:42:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał(a):

    >Jestem realistą - Polski nie stać na darmowe autostrady, może za 50
    >lat - jak nam "zaprzyjaźnione" kraje nie zabronią dostepu do gazu
    >łupkowego i wymrze obecne pokolenie polityków - to się zmieni.

    Za 50 lat ropa sie skonczy i autostrady beda niepotrzebne :-)

    Czy nie stac ... no, mozna by dlugo dyskutowac, dziura w budzecie jest
    wielka, emeryci, lekarze, pielegniarki, nauczyciele ... ale tak prawde
    mowiac to nie bardzo rozumiem czemu nie zatrudnic bezrobotnych przy
    budowie autostrad :-)

    >Jeżdzę po kraju i widzę coraz więcej lepszych dróg - wiadomo, że
    >gdyby u "koryta" nie była ciągle ta sama banda złodzieji - było by
    >ich więcej - ale nie można mówić, że nic się nie robi.

    Ze nic to oczywiscie nie, ale jak sie tak spojrzy demagogicznie
    krytycznie ... to tez i malo sie poprawia :-)

    >U nas autostrady nie są drogie -

    No, to zalezy. Te "panstwowe" po 10gr/km to powiedzmy znosnie.
    Ale Staleksport to bierze chyba juz ze 30gr/km, i to mnie sie wydaje
    duzo ... aczkolwiek patrzac na kolejki na bramkach - cena jest bardzo
    dobra :-)

    Poza tym mozemy porownac ... przejade 3000km autostradami rocznie ?
    Powiedzmy ze przejechalbym gdyby bylo wiecej.
    To ile zaplace, a ile kosztuje roczna winietka w pobliskich krajach ?

> [...]
    >mnie osobiście cieszy - zawsze będę miał wiekszy wybór - jechać
    >zapchaną krajówką - czy płatną autostradą.

    Owszem, ale jak masz doliczyc np 20% dalej i dodatkowo pol godziny na
    bramkach, i jeszcze oplate za autostrade, to wybor juz tak bardzo nie
    cieszy.
    Ba, zaczyna sie czlowiek zastanawiac po co wydano te kupe pieniedzy z
    budzetu, skoro to nic nie daje :-)

    Ale pomoga ci podjac decyzje, uspokoi sie ruch na krajowce, nastawia
    barier i FR,

    >Plany - tak jak i obietnice wyborcze na całym świecie służą do
    >zdobywania głosów, ja osobiście nigdy nie patrzę na to co dana osoba
    >obiecuje

    Moze juz troche zapomnialem, ale cos mi sie wydaje ze akurat Euro to
    takie dzialanie nieskoordynowane, spadlo troche miedzy kadencjami,
    skreslac niektore drogi przyszlo przed wyborami, wiec to nie calkiem
    propaganda wyborcza.
    Plan na Euro wygladal w miare realnie, ale przede wszystkim
    potrzebnie, juz dawno powinnismy miec te drogi, szkoda ze niektore
    spadly z planu.

    >(polityk powie wszystko co mu powiedzą ludzie od PR)- bardziej mnie
    >interesuje czego nie zamierza zepsuć. W kwesti dróg jest dużo lepiej
    >niż było 5-10 lat temu i nie jest to zasługa jakieś konkretnej
    >partii.

    Tu sie zgadzamy - partie sie zmieniaja, rzady sie zmieniaja, a GD na
    szczescie robi swoje i nowe drogi powstaja. Czas budowy jest dlugi, od
    pomyslu do realizacji mija czesto ponad 5 lat, wiec w miedzyczasie
    rzady potrafia sie pare razy zmienic :-)

    Ale zauwaz ze sam juz wydluzyles horyzont do 5-10 lat, wiec nie tylko
    ostatnie 2-3 ...

    J.

  • 39. Data: 2012-08-21 16:48:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, August 21, 2012, 4:42:39 PM, you wrote:

    > Za 50 lat ropa sie skonczy i autostrady beda niepotrzebne :-)

    50 lat temu końskie gówno miało przykryć Londyn...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2012-08-21 17:38:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    J.F pisze:

    >To może powinno ich byc 20?

    Najwyrazniej powinno.

    >a ile wjazdowych? ;)

    Jak widac 3 czy 4, ale na wjazdowych tylko czekasz na zamkniecie
    szlabanu, naciskasz przycisk, odbierasz bilet i ruszasz dalej.

    Nie musisz wygrzebywac portfela, odliczac kwoty, odbierac reszty ..

    >żartujesz, prawda?
    >Ciekawe jak dojedziesz do tej 'szybkiej sciezki' stojąc w 4
    >kilometrowym korku.... ;)

    pasem awaryjnym ? :-)

    poza tym mozna rozbudowac prawy pas przed bramkami ... nie, wystarczy
    4 km wczesniej rozdzielic pasy na via auto i reszte holoty, ile to -
    200 slupkow przykleic, albo ciagla linie wymalowac i policjantow
    zaprosic :-)

    J.