  • Data: 2019-10-09 19:37:32
    Temat: Re: bf214
    Od: yorgus <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 9 Oct 2019 18:57:46 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> napisal:
    > Użytkownik "yorgus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Gdzie te 100MHz bardzo potrzebne :)
    Widzialem go tez w glowicy tv na zakresie VHF

    > Hm, co uzywali w glowicach TV ? Tam juz grube setki MHz byly.

    To raczej w latach 90 tych; I i II program TV wcześniej to byly czestotliwosci
    rzedu 40 MHz (nie pamietam dokładnie), UHF raczej nie byl uzywany w transmisji
    naziemnej.
    Byly tez radzieckie germanowe tranzystory, chyba mesa wlasnie na pasmo UHF, ale w PL
    chyba nie uzywano za komuny UHF (chociaz glowice mialy taki zakres). A nawet jak
    uzywano
    to bylo raczej 100-200 MHz a nie 700 MHz.

    > Jedna koncowka to byla obudowa, a druga kolektor.
    >
    > Wiec w srodku musial byc krzem do innego kawalka metalu niz obudowa
    > przymocowany.

    W sumie racja. Ciekawe ze mesfety, chociazby mgf1302 ekranu na grubych
    GHz nie potrzebowaly, a taki badziew jak bf214 potrzebowal.

    > No tak sie to robilo, nie podoba mi sie, ale widac dzialalo.
    > Tylko MESA polega na wytrawieniu zbednych obszarow ...

    A po co jest to trawienie w mesie?

    Zdaje sie domieszkowano naraz n i p ale jedne dyfundowaly szybciej i tworzyły baze.
    W takim ukladzie grubosc i rozciaglosc tej bazy byla kiepsko kontrolowalna.