  • 81. Data: 2011-12-16 12:29:27
    Temat: Re: ceny dysków twardych
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafal napisa?(a):

    > jasne,
    > ale ja najpierw wszystko sobie zaistalowałem, pokonfigurowałem
    > i jak to było gotowe to wtedy zrobiłem obraz całej partycji.

    Jak rozwiazujesz problem zwiazany z tym, ze po kilku juz miesiacach same
    aktualizacje systemowe i aplikacji potafia sumarycznie zajac wiecej
    miejsca niz system?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 82. Data: 2011-12-16 12:37:38
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    januszek wrote:

    > Rafal napisa?(a):

    > Jak rozwiazujesz problem zwiazany z tym, ze po kilku juz miesiacach same
    > aktualizacje systemowe i aplikacji potafia sumarycznie zajac wiecej
    > miejsca niz system?

    Jeśli decyduje się na jakąś aktualizacje to najpierw odtwarzam
    system z zerowej kopii, ciągnę aktualizacje, potem czyszczę ze
    śmieci i starych plików i znów robię nowy obraz systemu.
    Obraz na ogół zajmuje tyle samo miejsca.
    Tym sposobem moja instalacja windowsa zawsze żyje kilka godzin :)
    Nigdy nie mam problemu, że coś mi puchnie, bo jak coś jest nie tak,
    lub nawet jak mi się wydaje, że jest coś nie tak to zawsze odtwarzam
    system.

  • 83. Data: 2011-12-16 12:49:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafal napisa?(a):

    > Jeśli decyduje się na jakąś aktualizacje to najpierw odtwarzam
    > system z zerowej kopii, ciągnę aktualizacje, potem czyszczę ze
    > śmieci i starych plików i znów robię nowy obraz systemu.

    I nie jest to upierdliwe? Chyba, ze jakos to zautomatyzowales?

    j.

  • 84. Data: 2011-12-16 13:39:17
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    januszek wrote:

    > Rafal napisa?(a):

    > I nie jest to upierdliwe?

    nie :)

    > Chyba, ze jakos to zautomatyzowales?

    nie,
    po prostu wiem, które katalogi puchną po aktualizacji
    wchodzę i kasuje.
    Są też do tego programy ale ja wolę to robić manualnie :)

  • 85. Data: 2011-12-16 14:23:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-16 11:11, Użytkownik Sergiusz Rozanski napisał:

    > Ale ile tych programów instalują sorry, ale zasypywanie kompa softem na
    > 128GB to porażka. Używasz 90% czasu 10% tego softu i to on powinien być
    > na ssd. Większość osób ma jakąś specjalizacje i nie istaluje na hurra
    > wszystkiego co popadnie.

    Wszystkiego nie, ale tyle że zapychają partycję systemowe czy
    dyski SSD już tak.

    Niewielu ludzi tak potrafi jak ty.

    Pozdrawiam

  • 86. Data: 2011-12-16 15:07:34
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-12-15 11:38, Mateusz pisze:

    > A ja widze. Bo teraz sprzedaje sie znacznie mniej dysków niz jak byly
    > tanie. Kupuje kto musi. A kto nie musi - nie kupuje.

    No tak, do tej pory kupowali ci nie musieli ... LOL

  • 87. Data: 2011-12-16 15:08:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Teoretycznie kupuje się na system, potem użytkownik instaluje
    > tam jeden ważny program (aby szybko się uruchamiał lub działał),
    > potem kolejny, potem jeszcze jeden.
    > 20% procent z dysku 64GB to ponad 12GB, żaden z trzech znanych
    > mi posiadaczy SSD o takim rozmiarze nie ma tyle wolnego miejsca.
    > Rekordzista ma wolne 6GB, pozostali mniej.

    Rekord który osobiście widziałem to na SSD zostało kilkaset MiB wolnego. Ledwie
    udało się zmieścić kopię z starego sprzętu.

  • 88. Data: 2011-12-16 15:09:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości grup
    > no to w Twoim przypadku przejście na SSD odbywałoby się
    > bezbolesnie. To co masz na partycji systemewej przerzucasz
    > na SSD, a reszta zostaje na HDD. Odczuwasz znaczną poprawę
    > komfortu pracy.

    Kto powiedział, że wszyscy korzystają z stacjonarnych? To samo powiesz
    właścicielom notebooków?

  • 89. Data: 2011-12-16 15:13:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości grup
    > widze, że cały czas nie czaisz o co w tym wszystkim chodzi.
    > Nie musisz czekać - oprogramowanie zrobi to wtedy, gdy dysk
    > bedzie w stanie bezczynności. Zawsze jest taka chwila

    Przecież może napisać skrypt, który będzie tworzył plik (rozmiarze wolnego
    miejsca) o losowej zawartości kasował i znów tworzył plik. Będzie cały czas
    uruchomiony, więc SShit nie będzie miał tej wolnej chwili.

  • 90. Data: 2011-12-16 15:26:18
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    qwerty wrote:

> [...]
    > miejsca) o losowej zawartości kasował i znów tworzył plik. Będzie cały czas
    > uruchomiony, więc SShit nie będzie miał tej wolnej chwili.

    ale po co ten skrypt?
    żeby zakatować dysk?
    nie prościej pod młotek?
    SSD doskonale się sprawdzją jako systemowe, do serwerów w macierzach
    przeznaczonej do ciągłej pracy, nie.
    Myślałem, że o tym wiesz.....