    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: czy sa takie plyty glowne - inaczej
    Date: Thu, 02 Jul 2009 13:00:51 +0200

    On Thu, 2 Jul 2009 11:36:17 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    >Haslo-klucz "wedlug specyfikacji". Volvo jezdza z silnikami PSA, ale gdybys
    >kupowal samochody tak jak komputery - u pana Henia w sklepie na rogu, ktory
    >wlozy do srodka co ma pod reka albo taniej wyjdzie, nie wiem czy daleko bys
    >nim zajechal. ;)

    Tyle że Volvo szerzej sie tym nie chwali. Co wiecej np. za ta samą
    skrzynie biegów ramach seriwsu kasuje 3 razy tyle co Peugeot. I
    właśnie "na Henio" mnie o tym uświadomił że ta skrzynia do S40 to to
    samo co do Peugeot-a 607 bodajże. I nawet ma ten sam symbol tylko
    znaczek firmowy inny. I że to jest dokładnie ta sama skrzynia do
    najdrobniejszego szczegółu tylko ~3 razy tańsza. Serwis Volvo mi o tym
    nie powiedział - oni byli zaintersowani by mi ją sprzedać drożej jako
    rzekomo wlasny produkt. No i widzisz - wyszło taniej i jednak
    zajechałem daleko. Dlatego też w szafie jak pisałem mam serwery TYAN-a
    bo dokładnei wiedziałem co biorę - były po prostu tańsze przy
    podobnych paramtrach i warunkach gwarancji co np. HP. Jakoś te 4 lata
    bezawaryjnei działają mimo że "bezfirmowe" niby bo OEM-y. Tylko że tym
    razem to ja byłem tym "panem Heniem" co to się na tym ciut znał. ;-)

    A "według specyfikacji" to też nie najlepsze określenie. Serwery poza
    płytą głowną moga mieć wszelkei elementy innych dostawców. I mimo ze
    serwer niby Intela to po dokałdnym szperaniu okazuje się że Intel to
    wyprodukowął 20 czy 40% całości. Cieżko okreslić w którym momencie to
    "komputer firmowy a kiedy składak. Czy np. OEM robiony przez
    Fukitsu-Siemens czy Della na zlecenie mniejszych firm to składak czy
    komputer firmowy? Wszak nei wyprodukował go firma która go sygnuje. Ot
    uroki globalizacji po prostu.

    Zdrówko