    Subject: Re: czym kleić radiatory do kości pamięci?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
    Date: Fri, 8 Dec 2017 07:29:07 +0100

    On 08.12.2017 01:37, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    0mm-12mm-Width-Double-Side-Thermally-Conductive-Adhe
    sive-Tape-for-SMD/32812832395.html

    > Nie kupowałbym tego. Nawet jeśli to ma 1.2W/mK (w co watpię) to pewnie
    > po tygodniu odpadnie. Jest powód dla którego te tasmy 3M 0.6W/mK są
    > takie drogie. Te 0.17 na alegro to też 3M, ale tania wersja. Nawet
    > Chińczycy do swoich tanich radiatorów często dodają 3M'ki. To są
    > miekkie, "płynące" tasmy, które wypełniają nierównosci powierzchni.
    >
    > Poszukałbym oryginalnych 3M, na tym samym ali lub ebayu (np. po 3M 8810).
    > Powinno się coś znaleć w kawałkach co nie zabije cenowo.
    >
    > A klej epoksydowy, tak, raczej przyklei "na zawsze".

    Dzięki! Brakowało mi właśnie słów kluczowych do wyszukania. Na przykład
    tutaj:

    https://tinyurl.com/yd2fcuvw

    też taśma 3M, ale 9884A. Jak sprawdziłem, to jest to po prostu zwykła
    taśma z klejem odpornym na temperaturę. Słowa nie ma o właściwościach
    termoprzewodzących, można się trochę naciąć jak nie wiadomo jakiej
    konkretnie taśmy szukać.

    Tutaj natomiast jakiś klej 1.2W/mK, ale jest również przewodzący prąd,
    czyli odpada:

    https://tinyurl.com/yamo6sve

    A może taki pad termiczny 0.5mm, 6W/mK?

    https://tinyurl.com/yagqr63f

    Tylko nie wiem czy to będzie pracowało dobrze gdy radiator nie będzie
    dociskany do pamięci/procesora. Jakie są Wasze doświadczenia?

    JaceK