    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: drukarka 3d się resetuje
    Date: Sun, 19 May 2019 18:00:59 +0200

    On 19/05/2019 16:06, Michal M. Lechanski wrote:
    > W tym klonie cała konstrukcja nośna jest z cienkiej sklejki. metalowe są
    > tylko prowadnice i stolik. No i obudowa zasilacza oczywiście.

    Sprawdź jakie masz napięcie obudowy zasilacza względem masy elektroniki.
    I czy masa elektroniki jest połaczona galwanicznie z przewodem ochronnym
    PE w gniazdku. Wsadź kondensator elektrolityczny bezpośrednio do
    zasilania elektroniki.

    > Dzięki, to wszystko jest zupełnie nowe dla mnie...

    Moja elektronika Anet A8 jak również kilka układów elektronicznych które
    zrobiłem na uC Atmela są bardzo czułe na ładunki statyczne. Podczas
    pracy drukarki w wyniku tego że masz wszystko izolowane nie mają gdzie
    być odprowadzone. To jeden z pomysłów co może być źle. U mnie drukarka
    Anet A8 ma ramę z akrylu i też "elektryzuje" się podczas pracy, np.
    drobiny plastiku przywierają do ramy. Kilka elementów podłączyłem
    ręcznie do masy elektroniki i problem zniknął.

    W pierwszej kolejności podrukuj jednak z karty SD myślę że to załatwi
    problem.