  • Data: 2018-11-06 21:34:29
    Temat: Re: fatamrugana 3D
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-06 o 20:22, Shrek pisze:

    > Nie prawda. Takie samo tłumaczenie było przy zamku i okazało się, że
    > jednak mimo, że przepisy stanowią co innego to można jechać jeden na
    > jeden, policja za to nie każe i apokalipsy ani hatakumby nie ma.
    > Przestań na siłę robić z Polaków idiotów.

    Nigdy nie byłem przeciw. Jedynie w miescie obserwuję zachowania chamskie
    pt. wpierdalanie się "na chama" i nigdy nie byłem szeryfem. Mylisz
    zachowania.

    > Tak samo jak przez jedną dekadę widać niesamowity postęp w kulturze na
    > drodze. I to często kulturze wbrew przepisom. Kiedyś też byli tacy co
    > wrzeszczeli o anarchii przy jeździ na zamek, wypuszczaniu z
    > podporządkowanej itp. Minęło 10 lat i już nawet samochód zatrzymujący
    > się przed przejściem nie jest sensacją. Więc nie dramatyzuj.

    OK ale nadal spotykam wiele miejsc, gdzie piesi NIGDY nie wejdą na pasy,
    bo się boją, pomimo zachowania wszelakich reguł, ze stoi ich kilku a
    puszkarze mają to w dupie. Zupełnie inna reakcja jest na zachodzie. To
    jeszcze nie te klimaty a Ty generalizujesz.

    > Ponadto - nikt przecież nie postuluje nakazywania pieszym łażenia na
    > czerwonym. Jedynie brak sankcji za sam fakt przejścia na czerownym. Za
    > stworzenie zagrożenia jak już ustaliliśmy - zostaje.

    Bo Ty masz wzrok sokoli i widzisz na pińćset metrów. Ja też mam i znam
    wielu, którzy widzą bure plamy w odległości 200m.

    > Ponieważ istotna część kierowców uważa niechronionych uczestników za
    > stonkę drogową, a przejścia dla pieszych wbrew nazwie nie służom u nas
    > dla pieszych a przeciw nim - są to miejsca gdzie według znacznej części
    > kierowców piesi mogą wyjątkowo przejść i ich pierwszeństwo objawia się
    > tym, ze mają pierwszeńtwo jak nic nie jedzie. Usprawiedliają również
    > swoje zachowanie prawem masy i zasadami fizyki. Nawet w twoim przypadku
    > to widać - nie mówiłeś że pieszy na przejściu powinien się bać
    > samochodów? Dziwna teoria.

    Wcale nie dziwna, skoro nadal obserwuję zachowania jak u zwierząt, nim
    zostały udomowione. Jak wspomniałem, nie ten czas i miejsce, sporo
    jeszcze brakuje jednym i drugim aby kultura na drodze pozwalała na
    zaufanie jednych do drugich.

    > Przecież masz wyżej, że większość ludzi posiada. Zdradzę ci tajemnicę -
    > większość pieszych i rowerzystów posiada PJ.

    Gówno prawda. Nawet na mojej ulicy, gdzie stoi 20 domów i 20 samochodów
    w rodzinie 4 osobowej jest jedno PJ lub dwa. Żadna matka z moich
    znajomych (w moim wieku) nie posiada PR a wiele rodzin 5+ osobowych
    posiada 1. Wspomniałem o dzieciach... Na dodatek, znam całe stado osób
    gdzie żona ma PJ i jeździła autem ostatni raz na egzaminie i od 10 lat
    nie dotyka kierownicy a pojęcie o przepisach ma jak świnia o gwiazdach.

    > Wydaje ci się. Wiekszość - praktycznie wszyscy mają całkiem dobre
    > rozeznanie w przepisach w zakresie jaki ich dotyczy. Zdarza się, że mają
    > to w dupie (jak na przykład jak chodzący na czerwonym, albo praktycznie
    > każdy kierowca jeśli chodzi o prędkość), ale twierdzenie, ze nie mają
    > pojęcia o przepisach jest niczym nieuzasadnione. Być może tego nie
    > wiesz, ale uczą tego w szkole;)

    Przecież sam widzisz nawet na tej grupie jaka jest znajomość przepisów.
    Często żałosna a wątki po 200 postów są tego przykładem. Prawo jest
    jedno a interpretacji pińćset.

    > Jak wprowadzić red flag, to jeszcze bardziej. Rozczulające jest jak
    > kierowcy chcą dobra pieszych i rowerzystów;)

    Nie, chodzi o bezpieczeństwo wszystkich ale skoro wątek jest o pieszych
    to piszę o pieszych. Skandalem byłoby, gdybym próbował udowadniać że
    posiadający PJ nie zna przepisów :> Chociaż często się zdarza ale
    najwięcej ignorantów jest wśród tych, którzy nie posiadają PJ. Ponadto
    tysiące ludzi znających przepisy, na pierwszym miejscu egzekwuje sobie
    prawo pierwszeństwa, pomimo że powinni najpierw kierować się
    bezpieczeństwem, logiką i rozumem i chuj ich obchodzi reszta. Jeszcze do
    niedawna większą dbałością było dbanie żeby się auto nie porysowało niż
    nawet własne zdrowie czy życie. Te wszystkie złe modele nadal sobie
    doskonale funkcjonują więc nie udowodnisz mi że nagle zaszła rewolucja i
    jeździmy/chodzimy zupełnie bezpiecznie bo widać to po statystykach.

    Jeszcze raz, jak zmienią się statystyki, to można sobie wiele innych
    rzeczy pozmieniać. Obecnie będzie to zagrożeniem jednych i drugich i
    obniżeniem bezpieczeństwa. Ty ciągle nie łapiesz korelacji z
    nadinterpretacji przyzwolenia. Jak coś nie jest zabronione to jest
    dozwolone? OK ale nie w przypadku kiedy chodzi o bezpieczeństwo. Tutaj
    zawsze trzeba robić żeby je poprawić a nie spierdolić.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?