  • 51. Data: 2004-06-01 19:53:04
    Temat: Re: gazeta.pl
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Tue, 1 Jun 2004 19:56:20 +0200, Tomasz Nowak
    <t...@n...netventure.pl> wrote:

    > Ja np zdecydowanie wolę nadawać prefixom domen rekordy CNAME,

    <0.03PLN>I generujesz podwójną liczbę zapytań do
    DNS-ów.</0.03PLN>

    r.
    _____________
    robert rędziak jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 52. Data: 2004-06-01 21:48:29
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
    <s...@s...plukwa.net> wrote:

    > <0.03PLN>I generujesz podwójną liczbę zapytań do
    > DNS-ów.</0.03PLN>
    Niekoniecznie. Możliwe że IP danego adresu ma już w cache.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 53. Data: 2004-06-02 08:45:49
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004 19:56:20 +0200 I had a dream that Tomasz Nowak
    <t...@n...netventure.pl> wrote:
    > Bo w oczach ludzi oraz klientów utrwala się możliwość posiadania
    > takiego dodatkowego 'krótszego' adresu, który prócz wątpliwych

    Firmom z reguły chodzi o to, żeby ludzie wpisując krótszy lub wręcz
    błędny adres - dotarli tam, gdzie chcieli.

    > korzyści marketingowych na dłuższą metę przynosi parę problemów,
    > nie tylko z punktu widzenia zarzadzania samą domeną, ale również
    > serwisem WWW i innymi usługami.

    Nieprawda - masz tylko wejść na serwis z adresu domena.pl - jak
    wejdziesz na http://onet.pl, to zostajesz przekierowany na
    http://www.onet.pl - taki mechanizm nie powoduje żadnych kłopotów z
    zarządzaniem.

    > Ja np zdecydowanie wolę nadawać prefixom domen rekordy CNAME,
    > bo dzięki temu zarządzając rekordami A tylko jednej domeny
    > automatycznie redefiniuję lokalizacje sterty innych. A - jak
    > pewnie wiesz - dla domeny głównej rekordu CNAME nie popełnisz,
    > jesteś tam przywiązany jak pies TTLem do konkretnego adresy
    > IP rekordem typu A.

    Po pierwsze TTL ustawiasz sobie dla _każdego_ wpisu, jaki tylko chcesz.
    Po drugie dalej możesz mieć CNAME, np:

    plus: host www.oner.pl
    www.oner.pl CNAME oner.pl
    oner.pl A 69.93.138.114

    > W przypadku serwisu WWW, z racji posiadania go dostępnego
    > pod dwoma adresami (z których jeden jest oczywiście zbędny :>)
    > mogą wyniknąć przeróżne niepotrzebne kłopoty - począwszy od
    > autoryzacji, przez weryfikację referów w przeróżnych
    > webaplikacjach i skrptach po analizę trafficu.

    No wiesz, złej baletnicy itd...
    Ale pozwól, że każdy będzie decydował o swojej domenie. Jeśli firma A
    nie potrafi sobie poradzić z analizowaniem swoich logów czy refererów,
    to niech domena A nie ma adresu IP, ale niech ta firma nie mówi, że
    firma B mająca na domenie adres IP i nie mająca z tym żadnych problemów,
    że wprowadza złe standardy itd, bo to po prostu bzdura.

    > Rozluźnienie dyscypliny w zakresie zarzadzania domenami
    > może być wyjątkowym wrzodem na dupie w przypadku
    > posiadania userów działających jak psy Pawłowa,
    > którzy raz zdradzony adres jegodomena.pl potrafią
    > wpisać dosłownie wszędzie (m.in. w poczcie jako pop3
    > i smtp). A potem dzwonią i pytają się czemu poczta
    > nie działa, a ty przecież serwery WWW i pocztowe
    > masz na innych maszynach..

    Dobra strona z informacjami dla użytkowników załatwia problem.
    Poza tym to nie jest żaden argument - użyszkodnicy mogą jako serwer pop3
    wpisać www.domena.pl - i co?

    > Dobra, kończę dyskusję w tym wątku, bo oczywiście co
    > admin to obyczaj i nic z tej rozmowy nie wyniknie :)

    Dopóki nadawnie domenom adresów IP jest legalne i nie łamie żadnego RFC,
    to można tak robić i nie ma co się tego czepiać.