    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: gdzie kupujecie olej?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 12 Nov 2018 18:27:20 +0100

    Dnia Sun, 11 Nov 2018 23:11:01 +0100, Marek S napisał(a):

    > Powiem więcej: w/g norm w UE olej syntetyczny wcale nim nie musi być.
    > Olej syntetyczny to ponoć taki, który ma 85% takowego w składzie. Reszta
    > może być mineralnym. Jeśli chcesz kupić prawdziwy olej syntetyczny, to
    > musisz być ekspertem w dziedzinie, albo...

    Takim znowu ekspertem chyba być nie trzeba.
    Na olejach syntetycznych jest napisane "full synthetic", na tych które
    syntetyczne nie są tego napisu nie ma, albo są jakieś ściemy typu "synthese
    technology", "synth", "synpower" itp... wtedy wiadomo że nie jest to
    syntetyk.

    Jedyny poziom ekspercki który trzeba przeskoczyć, to to że jak coś jest
    5W-*, to niekoniecznie jest syntetykiem.

    Tyle że ponoć dziś te półsyntetyki są zupełnie dobre, po poprawiły się
    technologie maniuplacji tymi łańcuchami węglowodorów. Ale tu już się nie
    znam.