  • Data: 2018-12-01 00:56:54
    Temat: Re: hybrydy i gps
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-30, elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:
    > Widocznie nie jest to key-factor. Moze widoczny jest spadek popularnosci
    > tego ficzeru, albo glosy rozczarowanych uzytkownikow? w epoce A-GPS
    > dluzsze lapanie fiksa w urzadzeniach pozbawionych takiej mozliwosci moze
    > byc dla uzytkownikow przyzwyczajonych do blyskawicznego ustalania
    > pozycji na smartfonach irytujace. A pewnie malo kto sobie wgrywa
    > aktualne efemerydy gps na karte pamieci czy bawi sie w gimnastyke typu
    > sciaganie ich via hotspot wifi na smartfonie.

    To jest zwykle w okolicach pół minuty i nic nie stoi na przeszkodzie
    aby robić w tym czasie zdjęcia - będa poprostu "nieotagowane".

    > Do tego aktywny GPS zauwazalnie podjada baterie. Mozliwe wiec

    To jest jedynie prawda jeśli wykorzystujesz funkcję logowania pozycji,
    która działa nawet przy wyłączonym aparacie. Większośc hybdryd nie ma
    takie funkcji. Mają zwykle aparaty typu "tough"/"adventure" w rodzaju
    TG5, a te mają nadal gpsy.

    W normalnym użytkowaniu gps obciąża baterie pomijalnie, bo i tak ciągle
    głownie żre wyświetlacz.

    > ze producenci stwierdzili ze odchudza i uproszcza konstrukcje
    > oraz obniza koszt produkcji, rezygnujac z funkcji z ktorej korzysta
    > defacto niski odsetek uzytkownikow, a ktora do samego fotografowania
    > nie jest potrzebna.

    Być może, ale o tyle jest to dziwne, że nico z wyższej półki z wymienną
    optyką mają. Dziwne jest dlatego, że gps mocno potaniał dokładnie w tym
    samym okresie, jak producenci zaczeli się wycofywać. Trudno uwierzyć,
    że jest to kwestia kosztu. Zresztą, te hybrydy czy kompakty z gpsem
    parę lat temu nie miały bynajmniej żadnej odczuwalnie wyższej ceny.

    Ale może faktycznie nikt, poza paroma amatorami geolokalizacji, tego
    nie potrzebuje.

    --
    Marcin