eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyhysteria spalinowa › Re: hysteria spalinowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer03.a
    ms1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.
    nl!posting.tweaknews.nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: hysteria spalinowa
    References: <X...@l...net>
    <omggf2f8axjk$.zonsqygd92oj.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <e...@g...com>
    <1...@m...org> <1...@4...net>
    <wrq9p8x2q6s4$.dlg@myjk.org> <5a856dc6$0$666$65785112@news.neostrada.pl>
    <SkehC.16056$lK1.11222@fx09.ams1>
    <5a857923$0$571$65785112@news.neostrada.pl>
    <53fhC.17608$iA3.9512@fx04.ams1>
    <5a858719$0$588$65785112@news.neostrada.pl>
    <87ghC.6079$hF5.5424@fx10.ams1> <ovghC.4527$sQ2.1564@fx08.ams1>
    <5a85a11f$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
    <b5phC.10265$d%2.1123@fx12.ams1>
    <eddn9v0wyscf$.o9tvmaa2iya7$.dlg@40tude.net>
    <p66c2q$6tn$1@usenet.news.interia.pl>
    <5a86c174$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <lPoiC.29227$lK1.1191@fx09.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Feb 2018 00:24:49 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Mon, 19 Feb 2018 00:24:49 GMT
    X-Received-Body-CRC: 401104485
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625109
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-02-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    >>Dlaczego uważasz, że powstające produkty spalania (w tym przypadku
    >>jakiś tlenek) będzie tak szczelny, że uniemożliwi dopływ tlenu do
    >>spalanego metalu?
    >
    > Musialby byc bardzo nieszczelny ...

    Po prostu buduje się warstwa tlenku. Czasem może być ona bardzo cienka -
    tak jest np. przy aluminium, czasem grubsza, ale proces w któryms
    momencie ulegnie zahamowaniu ot chocby poprzez tworzenie fizycznej
    bariery przez która tlen musi sobie dyfundować.
    A jak przyhamuje to temperatura zacznie spadać.

    A jeśli powstający tlenek ma np. inną (większą) objętość w stosunku do
    metalu, z którego powstał, to w najlepszym razie zacznie odpadac w
    kawałkach podobnie jak dzieje się to przy długotrwałej korozji żelaza.
    Tak sie nic nie zadymi :)

    >>A może jest tak, że energia powstająca podczas spalania niegazowego
    >>paliwa (w tym przypadku metalu) powoduje wyrzut produktów spalania w
    >>postaci dymu?
    > Cos takiego mialem na mysli ... no ale wlasnie tez zalozyles
    > utlenianie w fazie stalej i dymienie :-)

    A co to jest dym? :) Jaki miałby byc mechanizm takiego wyrzutu?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: