  • Data: 2017-12-21 00:46:17
    Temat: Re: jeden generator liczb losowych do testowania drugiego?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, December 20, 2017 at 7:40:52 PM UTC+1, M.M. wrote:

    > MT testowany sam ze sobą raczej też nie przechodzi testu:
    >
    > test 1
    > chi-dist-cum: 0.9999997015849526988
    >
    > test 2
    > chi-dist-cum: 0.9999228118927154972

    I generator Fibonacciego z tamtego kodu powyżej ( przypomnę:
    https://pastebin.com/JhLN12C5 ), gdy jest testowany sam ze sobą,
    też nie przechodzi testu urodzinowego. Albo mam błąd, albo to
    jest lepszy (bo trudniejszy) test niż można było się spodziewać :)
    Ale błędu raczej nie mam, bo ten sam kod generuje oba rozkłady i
    inne narzędzia dają tę samą wartość p-value. Mam prośbę, spójrzcie
    na tamten kod, może znajdziecie błędy?

    Przy założeniu, że nie mam błędu, jakie płyną z tego wnioski? Proszę,
    jeden ważny wniosek: Jeśli uruchamiacie symulację na klastrze, jeśli
    używacie nawet tak dobrych generatorów jak std::ranlux48 lub
    std::mt19937_64 i w każdym procesie/wątku liczycie to samo zadanie z
    innym seedem, to wyniki z poszczególnych wątków/procesów prawdopodobnie
    nie są niezależne :)

    Ułatwię test. Zrobię rok o długości 2^24 i dam 32 urodziny. Generatory
    powinny przejść ułatwione testy.... zobaczymy. Z jakiś czas dam wyniki.