  • Data: 2019-11-04 22:36:28
    Temat: Re: jest tu ktoś ?...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W kwestii montażu krótkich serii to z chęcią podejmę się wyceny.
    > Mogę zaproponować konkurencyjne ceny w stosunku do np. JLCPCB.
    > Oczywiście na usługę FV.

    Masz jedną zaletę - co prawda dość daleko ode mnie (Łódź), ale akurat w
    Świdniku mam znajomych :)

    Przez kilka lat parę razy robiłem podejścia do zewnętrznego montażu (
    np. w PRINTOR'ze w Łodzi), no i jest z tym sporo problemów.

    Po pierwsze, lubię mieć osobisty kontakt żeby omówić, pokazać itp - więc
    duże odległości są problematyczne. No niby można na jakimś SKYPE
    powiedzmy, więc to nie jest wielki problem może...

    Po drugie - robiąc u siebie mam najszybciej (poza Chińczykami, bo oni
    robią jeszcze szybciej :) - a czas jest zazwyczaj ważny, bo zamówienia
    są terminowe.

    Po trzecie - często wprowadzam zmiany (produkty są rozwijane ciągle)
    więc i ciągle trzeba by modyfikować dokumentację dla podwykonawcy, co
    jest i kłopotliwe i czasochłonne.

    Po czwarte - serie są małe ( zazwyczaj 50-100 kplt. a dodatku jeden
    komplet to np. 3 różne PCB ).

    Po piąte - PCB muszę mieć umyte i polakierowane (conformal coating).
    To lakierowanie to najbardziej upierdliwe jest w sumie w całym
    montażu... Też by się do tego przydała jakaś maszynka.

    Po szóste - PCB są montowane z już zaprogramowanymi procesorami czyli
    trzeba je wysyłać.

    No i to wszystko są "przeciw" zewnętrznemu montażowi.
    Jest jedno "za" - za to dość poważne : nie trzeba tego samemu robić, co
    przy ciągłym braku czasu też nie jest bez znaczenia.

    Ale po tych paru latach eksperymentów wychodzi mi, że chyba własne
    zaplecze będzie najbardziej efektywne. Mimo, ze to wcale nie jest taniej
    jakoś biorąc pod uwagę czas, który trzeba poświecić na montaż u siebie.