  • Data: 2019-07-06 14:22:39
    Temat: Re: karta Gigabit Ethernet
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:4uSTE.95512$Ik5.57143@fx21.ams1> pisze:

    > Nie wiem.

    Sądząc z lokalizacji całe mieszkanie powinna zasilać jedna faza, przy czym
    gniazdka są w jednym obwodzie, a oświetlenie w drugim. O ile oczywiście nie
    było przeróbek w domu czy reorganizacji podczas wymiany blokowej instalacji,
    bo wtedy mogą być trzy fazy ze względu na możliwość podłączenia trójfazowej
    kuchni elektrycznej. Kłania się zmiana przepisów dotyczących instalacji
    gazowych po wybuchach gazu w różnych wieżowcach.
    Tak czy owak wypadałoby sprawdzić obecność i działanie uziemienia/zerowania
    tam, gdzie jest ono wymagane i pamiętać, że czasami pomaga odwrócenie
    wtyczki zasilania o 180 stopni.

    > Nic takiego nie ma ZCW. Duży kompleks mieszkalny, 25., ostatnie piętro,
    > na dachu jest tylko pompa (żadnych radiowych instalacji), ale pracuje w
    > cyklu typu 5s wł./10 min wył. Oczywiście nie wiem, czy coś nie sieje po
    > sieci, ale innych niepokojących objawów nie stwierdziłem.

    To musiałoby coś cały czas siać, czyli nie sama pompa czy jeżdżąca winda,
    ale np. stale włączona elektronika pompy czy maszynowni windy. Oczywiście to
    może być też jakieś urządzenie w domu czy u sąsiada. Kiedyś wykryłem UPS-a z
    uszkodzonym bezpiecznikiem, w którym drucik zamiast zwyczajnie się przepalić
    rozpylił się po całej wewnętrznej powierzchni szklanej rurki - dalej
    przewodził, a przy okazji działał jak lampa nadawcza... Plastykowe pudełko
    routera ze switchem przed czymś takim nie chroni, a dostępne blaszaki z
    uziemieniem (np. switche Planet czy routery Mikrotika) zwykle są droższe, bo
    bardziej rozbudowane. Przy okazji można zauważyć, że dodatkowa
    funkcjonalność często obejmuje światłowód, a wtedy wracamy do tego, co już
    zacząłeś robić.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)