  • Data: 2018-11-16 15:48:11
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Nov 2018 15:05:54 +0100, Liwiusz wrote:
    > W dniu 2018-11-16 o 14:44, Mateusz Viste pisze:
    > Bezrobocia nie likwiduje się przez nakazywanie wykonywania bezsensownych
    > czynności. A skoro tak, to opatentuj pomysł na likwidację bezrobocia w
    > ten sposób, aby bezrobotni na zmianę wykopywali i zakopywali duży dół.

    Pozyskiwanie żywności nie uważam za bezsensowną czynność. Przy czym jeśli
    kolega przeczyta moją poprzednią wypowiedź uważniej, to zauważy iż nie
    była ona do końca poważna.

    > 100 lat temu, to i maszyn nie było, i rewolucji Borlauga, staraj się nie
    > pisać publicznie, jak to wtedy było dobrze z wydajnością rolniczą, bo
    > tylko się ośmieszasz.

    W porównaniu z dzisiejszymi standardami, wydajność była zdecydowanie
    mizerna. Ja zauważam tylko, iż ta wydajność była jednak wystarczająca.
    Zważywszy na to iż obecne państwa "rozwinięte" wykorzystują zasoby
    naturalne między 2 a 6x szybciej niż te zasoby są w stanie się odtworzyć,
    nie mam przekonania czy pęd w kierunku ciągle wyższej wydajności jest
    zupełnie słuszny.

    > Jeszcze ciekawsze i mniej energochłonne są doświadczenia niejakiego
    > Iosifa Dżugaszwili.

    Kolega zdaje się mylić pojęcia. Samowystarczalność ma się nijak do prawa
    własności.

    Mateusz