  • Data: 2018-11-16 16:30:44
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    16 Nov 2018 15:15:43 GMT, Mateusz Viste

    > Dla ścisłości muszę doprecyzować, że mieszkam nie tyle w lesie co na
    > polanie leśnej. Słońce do nas dochodzi w bardzo zadowalającym stopniu.
    > Ale w środku zimy, kiedy trzeba wyjechać z metrowych zasp i pokonać trasę
    > 50 km do miasta to nie zaufałbym elektrycznej (i zapewne niedoładowanej)
    > zabawce. Latem, przy bezchmurnym niebie to czemu nie - można się bawić
    > jeśli kogoś na to stać.

    Czyli jak rozumiem w domu grzejesz się kominkiem, oświetlasz ścieżki przed
    domem lampami naftowymi, a w domu siedzisz przy świeczkach, bo w XXIw. we
    Francji nie ma na polanę leśną dociągniętego prądu sieciowego?

    > Swoją drogą, jaką polecasz elektryczną terenówkę? Taką dla
    > Kowalskiego ma się rozumieć, który nie wygrał przedwczoraj w totka.

    Jaką masz teraz terenówkę? Technicznych przeciwwskazań do zrobienia dobrej
    terenówki elektrycznej nie widzę* jedyną przeszkodą jest oczywiście cena, a
    ta jak wiadomo z "niewiadomych" powodów jest abstrakcyjnie wysoka.

    *) Swoją drogą wtoczyłem swojego "elektrycznego" SUVa na rolki i nie zdał
    jednego testu z jednym kołem przyczepnym. :P Zrobiłem to po zobaczeniu
    testu poprzedniego Outlandera PHEV, który nie zjechał w ogóle. Teraz
    szukamy wyjaśnienia dlaczego biały OL nie zjechał wcale, połowicznie znam
    wyjaśnienie czemu OL PHEV nie zjechał podczas gdy wersja spalinowa zjeżdża
    bez problemu.

    > Po prawdzie to cały wszechświat to nic innego jak jedna wielka chemia.

    Dlatego właśnie nie rozumiem zastosowanego stwierdzenia.

    > I ja mam takie przeczucie. Uważam jednak, że przekabacanie słońca w
    > wolty, a następnie trzymanie tych woltów w chemicznej, krótko żyjącej
    > puszce nie jest specjalnie bezpośrednie. Jeśli te puszki da się znacząco
    > ulepszyć to git. Całkiem możliwe jednak że w międzyczasie ktoś wpadnie na
    > jakąś łatwiejszą alternatywę.

    No i tu zachodzi pytanie dlaczego wszystko się rozwinęło bardzo drastycznie
    a akumulatory od lat z rozwojem stoją w zasadzie w punkcie wyjścia.

    --
    Pozdor
    Myjk